Volvo to nie tylko kompletne hybrydy. To także podwozia [FILM]
Lothian Buses- operator autobusowy wEdynburgu i szkockim regionie Lothian od 2011 roku wprowadził do ruchu 65autobusów hybrydydowych. To 15 pojazdów piętrowych typu Alexander Dennis Enviro400 oraz 50 egzemplarzy jednopokładowych Volvo 7900 Hybrid, które jako ostatniedołączyły do floty przewoźnika.
Hybrydowa inwestycja Lothian Buses niedoszłaby do skutku, gdyby nie wsparcie zewnętrze. Przewoźnik uzyskał wsparcieze Scottish Green Bus Fund 5 w wysokości ok. 25 mln funtów. Grant zapewniłfinansowanie 50% wartości projektu.
Edynburskie hybrydy posiadają równoległy napędspalinowo-elektryczny. Oparto go na rozwiązaniach Volvo. Jednak warto przy tym podkreślić,że szwedzki producent kolejny raz pokazał jak bardzo jest w stanie skroićofertę na potrzeby klienta.
Od roku Volvo ma w swoim porfolio sprzedaż gotowychpodwozi z napędem hybrydowym do zabudowy. W przypadku pojazdów klasy maxiopiera się to na sprawdzonym od lat podwoziu typu B5LF. To ramowa, spawanakonstrukcja ze stali węglowej. Podłużnice zbudowano z profili kwadratowych ipołączono elementami poprzecznymi ceowymi.
Układ jezdny jest oparty na tylnej napędowejosi portalowej ZF AV132 oraz przedniej zależnej ze stabilizatorem produkcjiVolvo. Napęd oparto na trzech komponentach. To spalinowy silnik D5K o mocy 240KM, asynchroniczny I-SAM oraz integrująca je autmatyczna skrzynia biegów VolvoI-Shift.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
{ https://www.youtube.com/watch?v=0xUtoYIpKzU}
„