Volvo: Premiera „piętrowego” podwozia B8L
Volvo Buses wprowadziła na rynek nowe podwozie odpowiadający na potrzeby transportu o dużej przepustowości w regionie Azji i Pacyfiku, jak i poza nim. Ten nowy, ekonomiczny pojazd spełniający normy emisji spalin Euro 6, charakteryzujący się zmniejszoną emisją spalin i niższymi kosztami eksploatacji, zaprezentowano w Hongkongu podczas przerwy pomiędzy dwoma etapami regat żeglarskich Volvo Ocean Race pod koniec stycznia 2018 roku.
Miejskie trzyosiowe podwozie B8L produkowane jest w Borås, w Szwecji, i zostało już poddane wszechstronnym testom w wymagających warunkach miejskich w Hongkongu i Singapurze. Nowy produkt Volvo – B8L – zastępuje model B9TL, który sprzedał się w regionie Azji i Pacyfiku w liczbie ponad 4000 sztuk.
Model B8L, napędzany sprawdzonym silnikiem Volvo D8K, dysponuje mocą 350 koni mechanicznych (258 kW) i 1400 Nm momentu obrotowego w zakresie między 1200 a 1600 obr./min. Silnik D8K zestawiony został z w pełni automatyczną skrzynią biegów ZF 6AP1600C. Ten 8-litrowy silnik wyposażony jest w technologię Common Rail, a ilość urządzeń pomocniczych zasilanych energią elektryczną jest większa niż kiedykolwiek wcześniej. Pakiet układów napędowych wyznacza nowe standardy w zakresie efektywności paliwowej, redukcji hałasu i obniżenia emisji spalin.
„Firma Volvo Buses może poszczycić się zrealizowanymi dostawami wielu najbardziej wymagających rozwiązań dla transportu publicznego w regionie Azji i Pacyfiku. Poprzez wprowadzenie na rynek modelu B8L dostarczamy nowe podwozie, które zostało gruntownie przetestowane w trudnych warunkach lokalnych”, mówi Håkan Agnevall, prezes firmy Volvo Buses.
„W odpowiedzi na uwagi naszych klientów uprościliśmy układ przeniesienia napędu”, mówi David Mead, wiceprezes firmy Volvo Buses dla regionu Azji i Pacyfiku. „Kluczem do nowej konstrukcji jest układ napędu bezpośredniego z 8-litrowym silnikiem i automatyczną skrzynią biegów w położeniu liniowym. Zapewnia to wydajniejszą pracę układu napędowego, który z pewnością wyznaczy nowe standardy efektywności paliwowej w tym segmencie”.
Poza układem napędowym B8L oferuje mniejszy ciężar całkowity, lepszą skrętność oraz nowe osie i zawieszenie, zapewniając wyjątkową jakość jazdy, lepsze właściwości jezdne i osiągi pojazdu.
Model B8L nie zawodzi również w kwestii całkowitych kosztów eksploatacji. Przedłużone okresy między przeglądami, stosowanie powszechnych części zamiennych Grupy Volvo oraz zmienione zasady serwisowania pozwalają na obniżenie ogólnych kosztów konserwacji. W połączeniu z oszczędnościami na paliwie, dowiedzionymi już na etapie testów pojazdu, całkowity koszt posiadania Volvo B8L będzie niższy niż w przypadku poprzednich modeli.
Nowy model B8L kontynuuje nacisk marki Volvo na kwestię bezpieczeństwa, a w wyposażeniu standardowym uwzględniono cały szereg funkcji. W skład standardowego wyposażenia tego pojazdu wchodzą: elektroniczny program stabilizacji (ESP), elektroniczny układ hamulcowy (EBS), system antypoślizgowy, ogranicznik prędkości i asystent ruszania pod górę.
„Nasz nowy produkt dowodzi, że rozumiemy wymagania rynku azjatyckiego w segmencie autobusów piętrowych przeznaczonych do transportu o wysokiej przepustowości”, mówi Mead. „Stworzony przez nas całościowy pakiet świadczy o naszym doświadczeniu w tej dziedzinie i pozwala nam dostarczać naszym klientom produkt, który wyznaczy nowe standardy w zakresie wydajności, bezpieczeństwa i niezawodności w tym segmencie”.
Firma Volvo Buses rozpoczęła w regionie Azji i Pacyfiku szkolenia dla dealerów, dystrybutorów i operatorów, aby zapewnić zrozumienie nowej technologii Euro 6. „Dysponujemy jednym z najbardziej doświadczonych w regionie zespołów dealerów i dystrybutorów, gotowych do kontynuowania ich tradycji w świadczeniu światowej klasy usług dla naszych klientów”, mówi Mead. „W skład naszych zespołów serwisowych w Hongkongu i Singapurze wchodzą jedni z najbardziej doświadczonych specjalistów z dziedziny autobusów piętrowych na całym świecie”.
Nad pojazdami będzie czuwać sprawdzony pakiet usług firmy Volvo, łączący każdy pojazd z klientami, punktami serwisowymi i firmą Volvo Buses. Zdolność do zarządzania wydajnością pojazdu, zapewnienie zdalnej diagnostyki i gromadzenie danych eksploatacyjnych pozwalają firmie Volvo doradzać klientom, szybko rozpoznawać obszary wymagające poprawy lub takie, w których możliwe jest zapewnienie oszczędności. Model B8L może być również wyposażony w moduł I-Coaching firmy Volvo, urządzenie montowane na desce rozdzielczej, zapewniające kierowcy natychmiastową informację zwrotną na temat osiągów.
Klienci częścią projektu
W celu uzyskania informacji zwrotnych i uwag na temat trudnych warunków eksploatacyjnych w Hongkongu i Singapurze, firma Volvo Buses poprosiła kluczowych klientów z regionu Azji i Pacyfiku o przyłączenie się do procesu rozwojowego. Klienci mogli dostarczyć informacje oparte na ich doświadczeniu, a także odwiedzić w Szwecji ekipy projektowe firmy Volvo w kluczowych punktach procesu rozwoju produktu.
Jednym z klientów, który współpracował z Volvo, była firma SBS Transit z Singapuru.
SBS Transit jest bardzo zadowolona, że firma Volvo Buses wprowadza najnowocześniejszy autobus piętrowy B8L Euro 6. Cieszymy się, że mogliśmy wnieść kluczowy wkład w proces rozwoju tego produktu. W oparciu o nasze doświadczenie w eksploatacji ponad 1100 egzemplarzy piętrowych autobusów marki Volvo Euro 5, mogliśmy przekazać informacje i w ten sposób przyczynić się do zwiększenia wydajności nowego piętrowego autobusu tej marki. Nasze najszczersze gratulacje dla firmy Volvo Buses!”, powiedział Gan Juay Kiat, prezes zarządu firmy SBS Transit Ltd (Singapur).
„