Volvo: Po stronie CSR
Informacja prasowa
Firma Volvo Polska została laureatem Srebrnego Listka CSR tygodnika Polityka. Wyróżnienie zostało przyznane w wyniku ankietowego badania na temat społecznej odpowiedzialności biznesu (Corporate Social Responsibility) i zrównoważonego rozwoju w największych polskich przedsiębiorstwach.
Ankieta dotycząca społecznej odpowiedzialności biznesu za 2017 rok została przeprowadzona wśród polskich firm już siódmy raz przez tygodnik POLITYKA wspólnie z firmą doradczą Deloitte oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Tak jak w poprzednich edycjach, zestawienie bazowało na wytycznych międzynarodowej normy społecznej odpowiedzialności ISO 26000 w siedmiu obszarach: ładu korporacyjnego, praw człowieka, zachowania wobec pracowników, ochrony środowiska, dbałości o klienta, uczciwości biznesowej i zaangażowania społecznego. Analiza tegorocznych ankiet dotyczących działań przedsiębiorstw w 2017 r. pozwoliła wyłonić 66 firm (spośród 115 bioracych udział w ankiecie), które otrzymały Listki CSR POLITYKI.
Analiza ankiet pokazała, że większa liczba wskazań niż w poprzednich latach dotyczy całościowego i proaktywnego zarządzania etyką w organizacji oraz działań w oparciu o zdefiniowane i zakomunikowane wszystkim pracownikom wartości. Ankieta pokazała też, że firmy najczęściej wykorzystują rozwiązania dotyczące kompleksowego zarządzania personelem, w tym stosowania różnych rodzajów benefitów. Równie ważne są dla nich: dobre relacje z konsumentami i partnerami biznesowymi; wspieranie lokalnej społeczności na terenie, na którym firmy działają. Większość firm (ponad 80 proc.) potwierdziła sformalizowane podejście do zarządzania sprawami związanymi z ochroną środowiska.
Firma Volvo Polska uczestniczy w ankietowym badaniu na temat społecznej odpowiedzialności biznesu prawie od początku istnienia inicjatywy związanej z przyznawaniem Listków CRS Polityki. W tym roku po raz szósty zdobyła Srebrny Listek CSR, potwierdzając tym samym, że zrównoważony rozwój w zakresie rozwiązań transportowych, a także w dbałość o środwisko, o lokalną spłeczność i o pracowników to niezmiennie od wielu lat bardzo istotne elementy działalności firmy.
Przykładając ogromną wagę do troski o środowisko naturalne, Volvo Polska kupuje 100% energii elektrycznej pochodzącej wyłącznie z odnawialnych źródeł, a w halach produkcyjnych oraz biurach stosuje inteligentne rozwiązania w zakresie oszczędności energii, wody czy ograniczenia emisji CO2.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W swojej wrocławskiej fabryce Volvo produkuje autobusy hybrydowe, hybrydowo-elektryczne i elektryczne, wychodzące naprzeciw oczekiwaniom wielu europejskich miast prowadzących zdecydowaną politykę wdrażania ekologicznych środków transportu publicznego.
Jako jeden z najwiekszych światowych producentów, posiadając długą tradycję w zakresie bezpieczeństwa drogowego, firma stosuje w swoich autobusach i samochodach ciężarowych szereg innowacyjnych rozwiązań zapewniających wysoki poziom bezpieczeństwa kierowców i pasażerów. Dzieli się też wiedzą, prowadząc szkolenia, np. dla kierowców samochodów ciężarowych, służące podnoszeniu ich kompetencji, a tym samym zwiększaniu bezpieczeństwa użytkowników dróg. Pracownicy firmy angażują się natomiast w promowanie bezpieczeństwa w ruchu ulicznym poprzez prowadzenie w szkołach i przedszkolach warsztatów w ramach opracowanej przez Volvo kampanii Stop Look Wave (Zatrzymaj się Popatrz Pomachaj). Działając na polu edukacji Volvo Polska współpracuje też z uczelniami, m.in. z Politechniką Wrocławską, w zakresie wymiany wiedzy i doświadczeń oraz w rozwoju programów dydaktycznych, obejmujących m.in. praktyki i staże studenckie.
Volvo Polska zapewnia swoim pracownikom stabline zatrudnienie oraz wiele możliwości szkoleń i rozwoju kariery zawodowej. Jednocześnie firma stawia na równowagę między rozwojem zawodowym a życiem osobistym. Przykładem podejmowanych działań mogą być realizowane przez cały rok programy profilaktyki zdrowotnej, liga sportowa umożliwiająca pracownikom uczestnictwo w wielu dyscyplinach, usytuowane przy firmie tereny zielone z boiskami spotowymi, ścieżkami dla biegaczy i siłownią na powietrzu, a także miejscami do wypoczynku przy grillu. Zachowaniu równowagi i dobrej atmosferze pracy służą też prowadzone przez firmę we współpracy z pracownikami działania na rzecz społeczności lokalnych, m.in. program wolontariatu pracowniczego oraz inicjatywy podejmowane z myślą o środowisku naturalnym.