Witamy na stronie Transinfo.plNie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka.Oto co możesz zrobić:
Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się
Adblock Plus
Adblock
uBlock Origin
Inne
1. Kliknij ikonę Adblocka Plus w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania Ikona zasilania, by przesunął się w lewą stronę.
3. Kliknij przycisk Odśwież.
1. Kliknij ikonę AdBlocka Ikona AdBlocka w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Wybierz Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie.
3. W oknie dialogowym „Nie włączaj AdBlocka na…” wybierz Wyklucz. Ikona AdBlocka zmieni się w symbol kciuka w górę.
1. Kliknij ikonę uBlock Origin w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania. Stanie się on szary, co oznacza, że reklamy na tej stronie nie są już blokowane.
1. Kliknij ikonę rozszerzenia do blokowania reklam zainstalowanego w przeglądarce.
Zwykle znajduje się ona w prawym górnym rogu ekranu. Możesz mieć zainstalowanych kilka blokad reklam.
2. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyłączania blokad reklam wyświetlanymi na otwartej stronie.
Mogą one dotyczyć wybrania konkretnej opcji w menu lub kliknięcia określonego przycisku.
3. Odśwież stronę, postępując zgodnie z wyświetlanymi komunikatami lub klikając w przeglądarce przycisk odświeżania bądź ponownego załadowania strony.
Volvo – największe zamówienie w historii: 1667 autobusów dla Chile!
infobus
03.02.2005 07:51
Volvo – największe zamówienie w historii: 1667 autobusów dla Chile!
Trzech przewoźników komunikacyjnych ze stolicy Chile – Santiago – złożyło wspólne zamówienie na 1 667 sztuk autobusów Volvo. To największe w historii Volvo Buses, pojedyncze zamówienie. Pojazdy będą używane w ramach sieci komunikacji miejskiej Santiago, w której przewidziano m.in. wydzielone pasy ruchu dla autobusów. Zamówienie dotyczy 1 157 autobusów przegubowych na podwoziach Volvo B9SALF oraz 510 autobusów solo z podwoziem Volvo B7RLE. Autobusy zamówiło trzech przewoźników: Subus Chile, Express de Santiago Uno oraz Inversiones Alsacia. Podwozia autobusów przegubowych zostaną wyprodukowane przez fabrykę Volvo Buses w Kurytybie (Brazylia), natomiast podwozia autobusów solo wykona zakład w szwedzkim Borås. Nadwozia dostarczą z kolei trzy brazylijskie firmy: Marcopolo, Induscar/Caio i Busscar. Dostawy rozpoczną się w czerwcu br. i potrwają do lutego 2006 r. włącznie. Inwestycja ta jest częścią największego w historii Ameryki Łacińskiej przedsięwzięcia modernizacji transportu publicznego w Santiago. Obecnie praktycznie każdy może prowadzić tu usługi komunikacyjne i obecnie na tym rynku działa ok. 3 500 (!) przewoźników, praktycznie bez żadnej koordynacji. W nowym projekcie komunikacji zbiorowej, nazwanej Transantiago, przewiduje się, że w stolicy Chile będzie tylko 15 przewoźników miejskich, a właściwie konsorcjów, które zrzeszą dotychczasowe firmy obsługujące komunikację miejską. W ramach nowego programu przewiduje się także stworzenie coraz popularniejszego w dużych miastach systemu komunikacyjnego, zwanego Szybką Komunikacją Autobusową (Bus Rapid Transit – BRT). Polega on m.in. na wyznaczeniu w mieście pięciu przecinających się korytarzy komunikacyjnych. W korytarzach tych, autobusy poruszają się po wydzielonych pasach ruchu, na które samochody osobowe nie mają możliwości wjazdu. System wprowadzany w Santiago przypomina istniejące już podobne rozwiązania w takich miastach, jak Kurytyba (Brazylia) oraz Bogota (Kolumbia), które również korzystają głównie z autobusów na podwoziach Volvo. Doświadczenia z wymienionych miast wskazują, że tego typu systemy przyczyniają się do skrócenia czasu podróży i oczekiwania, znacznym wzroście pasażerów komunikacji miejskiej oraz zmniejszenia zanieczyszczenia środowiska w centrach miast. Duża pojemność, jaką dysponują autobusy przegubowe, jest jednym z filarów tego systemu. Podwozie Volvo B9SALF, wyposażone w 340-konny silnik, ma 18,5 metra długości i zapewnia pojemność rzędu 160 pasażerów. Niska podłoga na całej długości przejścia gwarantuje krótkie czasy wymiany pasażerów na przystankach w czterech drzwiach wejściowych. Właśnie w segmencie autobusów przegubowych, Volvo może pochwalić się największym udziałem na rynku Ameryki Południowej. Negocjacje tego największego w historii Volvo kontraktu trwały od 18 miesięcy. W przetargu wzięło udział kilku producentów, ale ostatecznie Volvo przyznano realizację prawie całego zamówienia. W największych światowych metropoliach obserwuje się rosnące zapotrzebowanie na nowe, bardziej wydajne układy komunikacyjne. Wybór BRT ma liczne zalety, w tym także z punktu widzenia ekonomii. „Koszty koniecznych inwestycji w infrastrukturę są relatywnie niewielkie, z kolei koszty eksploatacji autobusów można pokryć nawet bez dotacji.” – mówi Henrik Munck, dyrektor działu rozwiązań dla komunikacji publicznej w Volvo Buses. „Volvo Buses jesteśmy przekonani, że system BRT stanie się dominującym rozwiązaniem zapewniającym efektywną komunikację publiczną w największych miastach różnych regionów świata.”