Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Volvo ma silnikowy problem. Z Euro 6

infobus
17.10.2018 11:00

Jednostki napędowe w autobusach i ciężarówkach Volvo mogą przekraczać normy emisji spalin.

Producent samochodów ciężarowych i autobusów Volvo przyznał, że silniki firmy mogą przekraczać normy emisji tlenków azotu z powodu wadliwych katalizatorów pochodzących od zewnętrznego dostawcy. Na razie Volvo nie planuje akcji serwisowej – podała agencja Reutera.

Volvo stwierdziło, że na etapie sprzedaży wszystkie pojazdy spełniały normy emisji spalin, a natężenie problemu zależy od postępującego w różnym stopniu zużycia wadliwej części. Większość wadliwych silników trafiła do nabywców w Ameryce Północnej i Europie – dwóch największych rynkach spółki. Tylko w ubiegłym roku Volvo sprzedało tam 143 tys. samochodów ciężarowych.

Firma nawiązała kontakt z organizacjami nadzorczymi w Europie i Ameryce Północnej. Przyznała również, że koszty ewentualnych napraw „mogą być znaczące dla spółki” – minimum kilka tysięcy szwedzkich koron na pojazd. Bezpośrednio po publikacji komunikatu we wtorek koncern odnotował 5-proc. spadek notowań na giełdzie w Sztokholmie.

Zdaniem przytaczanych przez agencję Reutera analityków, problem wadliwych katalizatorów może dotyczyć również niemieckich konkurentów firmy Volvo: Volkswagena i Daimlera. Agencja porównała informację do afery Dieselgate z 2015 roku, jednak zaznaczyła, że dotychczas nie ma żadnych dowodów wskazujących na celowe zakłamywanie norm emisji spalin przez szwedzką markę. (PAP)