Volvo i nowe hybrydowe kontrakty
infobus
10.03.2013 20:22
Volvo i nowe hybrydowe kontrakty
Volvo Buses przekazało pięć autobusów hybrydowych Volvo 7900H do miasta Luksemburg (AVL), które zostały wyprodukowane w zakładach we Wrocławiu. Pojazdy mają przyciągającą wzrok, kolorową stylistykę. To pierwsze hybrydowe modele 7900 dostarczone w regionie Beneluksu i jednocześnie trzecia dostawa hybryd Volvo do AVL. Dwa wcześniejsze zamówienia obejmowały łącznie 20 szt. autobusów 7700H –każde po 10 egz. Dzięki najnowszym zakupom hybrydowa flota Volvo w Luksemburgu liczy już 25 szt., w tym 13 szt. stacjonuje w firmie Sales-Lentz, 2 szt. w Weber i 10 szt. w AVL. Najnowsze luksemburskie nabytki to 3-drzwiowe hybrydy Volvo 7900, które zostały wyposażone w klimatyzację oraz standardowe okna z podwójnymi szybami. To pojazdy z najnowszej generacji miejskiej rodziny Volvo, która w porównaniu z analogicznym autobusami z silnikami Diesla osiąga 39 procent mniejsze zużycie paliwa, a emisji cząstek stałych i tlenków azotu jest niższa o połowę. Pojazdy Volvo 7900 Hybrid są także o 500 kg lżejsze od swoich poprzedników z serii 7700, dzięki czemu mogą one przewozić większą liczbę pasażerów. Podczas ruszania działa tylko bezemisyjny silnik elektryczny napęd i dopiero po przekroczeniu prędkości 15-20 km / h załącza się 5-litrowy silnik Diesla Euro 5, który może być także zasilany biodieslem. Energia powstająca podczas hamowania jest przechowywana w pokładowych bateriach i jest używana zarówno do zasilania głównego silnika elektryczny, jak i systemów pomocniczych.
Szwedzki koncern dotąd sprzedał prawie 1000 autobusów hybrydowych na całym świecie. Ta liczba radykalnie wzrośnie po ostatnim zamówieniu z Quebecu na łącznie 475 szt. hybrydowych autobusów. Taki gigantyczny kontrakt otrzymała z Kanady amerykańska spółka Volvo Buses – Nova Bus. To największy jednorazowy kontrakt na pojazdy hybrydowe, jaki kiedykolwiek otrzymała Grupa Volvo. Dostawy autobusów miejskich Nova LFS HEV (Hybrid Electric Vehicle) rozpoczną się w 2014 roku. Zamówienie obejmuje również opcję zakupu kolejnych 1200 pojazdów. Wszystkie mają trafić do spółki ATUQ. To konsorcjum, które reprezentuje interesy dziewięć spółek przewozowych z takich miast jak: Montreal, Quebec, Levis, Laval, Longueuil, Gatineau, Trois-Rivieres, Sherbrooke i Saguenay. Jest to organizacja o charakterze przede wszystkim konsultacyjnym i reprezentacyjnym. Jej celem jest także promowanie transportu publicznego i pozycjonowania swoich członków, jako kluczowych graczy w rozwoju zrównoważonego transportu. –„To zamówienie podkreśla silny związek ATUQ i Nova Bus. To kolejne zamówienie na nasze pojazdy, co oddaje zaufanie klienta do naszych produktów – powiedział Jean-Pierre Baracat, prezes Nova Bus.