Volvo i 124 przegubowców dla Rio de Janeiro
Volvo Buses po raz kolejny potwierdziło swoją pozycję lidera w zakresie dostaw autobusów do systemów BRT w Ameryce Południowej. Tym razem szwedzki producent przekazał 124 szt. podwozi autobusowych dla systemu Transcarioca w Rio de Janeiro. Warto tutaj podkreślić, że Volvo jest pionierem w rozwoju pojazdów BRT. Firma dostarczyła już ponad 3600 szt. autobusów do systemów w Kurytybie, Bogocie, Gwatemali, Meksyku, Santiago de Chile i San Salvadorze. Transcarioca w Rio de to zupełnie nowy korytarz w tym drugim co do wielkości mieście Brazylii. Jego oficjalne otwarcie nastąpiło w czerwcu br. –tuż przed piłkarskim Mundialem. –„System BRT w Rio de Janeiro pokazuje, że inwestowanie w zorganizowany system transportu autobusowego jest jak najbardziej opłacalną inwestycją, która wydatnie zwiększa efektywność transportu miejskiego. Autobusy poruszają się szybciej, co przekłada się na skrócenie czasu podróży”–powiedział Luis Carlos Pimenta, prezes Volvo Bus Ameryce Łacińskiej. Linia Transcarioca ma długość 39 km i łączy lotnisko Galeo z dzielnicą Barra da Tijuca. Korytarz pozwala przejechać w poprzek przez całe miasto, a jego potencjalne obłożenie to około 450 tysięcy pasażerów dziennie. Obsługujące system 124 autobusy bazują na wyskopodłogowych podwoziach Volvo B340M i zostały zabudowane przez największych w Brazylii producentów autobusów –Marcopolo i Neobus. Pojazdy są dostosowane do zabierania pasażerów z podwyższonych przystanków –peronów. Wszystkie mają 21 metrów długości, a ich maksymalna pojemność to 180 osób każdy. To o 20% więcej niż większość klasycznych autobusów przegubowych eksploatowanych w Rio de Janeiro. Dzięki wyższej pojemności została zredukowana liczba pojazdów działających w korytarzu, co w efekcie zwiększyło średnią szybkość autobusów, a dodatkowo zmniejszyło koszty utrzymania systemu i emisję zanieczyszczeń. Dodajmy, że standardowo wszystkie podwozia Volvo dla systemów BRT są wyposażone w automatyczne skrzynie biegów, hamulce tarczowe i EBS, który oferuje wyższą wydajność i stabilność podczas hamowania. Kolejną ich zaletą jest inteligentna kontrola przyśpieszenia. To wyjątkowa funkcja oferowana przez Volvo, która dostosowuje dostępną moc silnika do aktualnej masy pojazdu i zadanej prędkości. To kolejny krok do redukcji zużycia paliwa.