Volvo dostarczy autobusy dla kolejnego systemu BRT w Meksyku

infobus
15.07.2008 14:04

Autobus przegubowy Volvo 7300 dla systemu BRT w Guadalajarze. Fot. Volvo BusesAutobusy Volvo 7300 można spotkać także na liniach BRT w Mexico City. Fot. Volvo Buses

Guadalajara to kolejne miasto w Meksyku zdecydowało się na wdrożenie systemu szybkiej komunikacji autobusowej (BRT). Jako pierwsze, na nowe linie wyjedzie 41 zamówionych autobusów przegubowych Volvo 7300. Guadalajara jest drugim co do wielkości miastem Meksyku, z liczbą mieszkańców nieco przekraczającą 4 miliony. Jak wiszystkie duże metropolie, Guadalajara boryka się z wieloma problemami, jak zatory uliczne, zanieczyszczenie powietrza oraz przestarzały i niewydolny system komunikacyjny. Dlatego władze miasta zdecydowały się na uruchomienie systemu szybkiej komunikacji autobusowej, (zwanej tu Macrobús), co powinno nastąpić w grudniu 2008 r. Pierwszy korytarz komunikacyjny połączy północną część miasta z południową. Linia ma 16 km długości, 27 przystanków i będzie obsługiwana 41 przegubowymi autobusami Volvo 7300. Są to pojazdy i długości 18 m, zbudowane na podwoziu Volvo B12M, które na pokładzie mogą pomieścić do 160 pasażerów. Dzięki podniesionemu poziomowi podłogi, jest ona równa i znajduje się na tej samej wysokości, co chodnik na specjalnie wybudowanych przystankach. Autobusy zostaną wyprodukowane w fabryce Volvo znajdującej się na przedmieściach Mexico City. Cały system BRT został opracowany i będzie regulowany przez władze transportowe, natomiast zakup, utrzymanie i eksploatacja taboru będzie należeć do prywatnych firm transportowych. Czynnikami, które zadecydowały o wyborze autobusów Volvo było duże doświadczenie firmy na rynku meksykańskim oraz szybkie wprowadzenie do oferty autobusów spełniających normy emisji spalin Euro 4. Dzięki bardziej wydajnemu systemowi komunikacji autobusowej oraz zastosowaniu ekologicznych silników, inwestycja przyniesie znaczne korzyści dla środowiska. Efekt ten może ulec dalszemu wzmocnieniu kiedy wielu mieszkańców zamieni własne samochody na nowy, bardziej wydajny środek komunikacji. Przygotowywany do otwarcia w grudniu 2008 r. korytarz to jeden z trzech, zaplanowanych na lata 2008-2012. Cała inwestycja obejmuje budowę kolejnych 77 km tras oraz zakup znacznie większej liczby autobusów przegubowych. Uzupełnieniem systemu BRT będą nowe linie dowozowe, nowoczesny system telekomunikacyjno-informatyczny oraz modernizacja miasta. Po zakończeniu tych dostaw, liczba dostarczonych przez Volvo autobusów przegubowych w Meksyku osiągnie w tym 250 sztuk, co da firmie 85% udział w tym segmencie rynku.