Volvo dostarczy 100 autobusów do Hong Kongu

infobus
09.06.2009 17:23
Autobusy z zabudową Wrightbus na podwoziach Volvo B9TL i B7RLE - dla First GroupAutobusy piętrowe na podwoziach Volvo na ulicach Hongkongu, zabudowa WrightbusAutobusy piętrowe na podwoziach Volvo na ulicach Hongkongu, zabudowa WrightbusAutobusy piętrowe na podwoziach Volvo na ulicach Hongkongu, zabudowa Wrightbus
Volvo Buses otrzymało zamówienie na 100 podwozi od firmy Kowloon Motor Bus Company Ltd (KMB) z Hong Kongu. Chiński przewoźnik zamówił 60 autobusów piętrowych z zabudową Wrightbus oraz 40 szt. w wersji 12-metrowej z zabudową MCV. KMB to jeden z największych światowych operatorów miejskich w kategorii przewoźników dysponujących piętrowymi autobusami 3-osiowymi wyposażonymi w klimatyzację. Ponad 95% floty, czyli ok. 4000 autobusów to pojazdy klimatyzowane. W związku ze zmianami wymagań dotyczących obsługi tras, firma KMB rozpoczęła wymianę swojego taboru i do obsługi tras o mniejszym obciążeniu wybrała podwozia B7RLE. Są one wyposażone w 7-litrowy silnik spełniający normy emisji spalin Euro V, te same, które w Europie zaczną obowiązywać jesienią tego roku. Nadwozie zostanie wyprodukowane przez firmę MCV. Autobusy wyposażone są w klimatyzację, posiadają 35 miejsc siedzących oraz 43 miejsca dla pasażerów stojących. Dodatkowo wyposażone są w rampę umieszczoną przy przednich drzwiach dla pasażerów niepełnosprawnych.
Autobusy piętrowe na podwoziach Volvo na ulicach Hongkongu, zabudowa WrightbusAutobusy piętrowe na podwoziach Volvo na ulicach Hongkongu, zabudowa WrightbusAutobusy piętrowe na podwoziach Volvo na ulicach Hongkongu, zabudowa WrightbusAutobusy piętrowe na podwoziach Volvo na ulicach Hongkongu, zabudowa Wrightbus
Piętro z nowym podwoziem
Najnowsze podwozie autobusu piętrowego Volvo B9TL MK II Euro V zostało stworzone z myślą właśnie o potrzebach firmy KMB oraz innych dużych operatorów ze wschodniej i południowo-wschodniej Azji.  Nadwozie autobusów piętrowych zostanie zbudowane przez firmę Wrightbus. Spełnia ono wszystkie wymagania firmy KMB, z uwzględnieniem ilości miejsc dla pasażerów. Na górnym pokładzie mamy 53 miejsca siedzące, natomiast na dolnym 27 + 41 dla pasażerów stojących.  W autobusie znajduje się również miejsce dla pasażera niepełnosprawnego, do którego dostęp gwarantuje rampa umieszczona przy przednich drzwiach. W najnowszej konstrukcji zwrócono uwagę na detale, a szczególny nacisk położono na zintegrowanie systemu Multi-Media On-Board.
Dostawa 40 autobusów przewidziana jest na koniec 2009 roku i początek 2010, natomiast dostawy 60 autobusów piętrowych rozpoczną się w 2010 roku.
Autobusy piętrowe na podwoziach Volvo na ulicach Hongkongu, zabudowa WrightbusAutobusy piętrowe na podwoziach Volvo na ulicach Hongkongu, zabudowa WrightbusAutobusy piętrowe na podwoziach Volvo na ulicach Hongkongu, zabudowa WrightbusAutobusy piętrowe na podwoziach Volvo na ulicach Hongkongu, zabudowa WrightbusAutobusy piętrowe na podwoziach Volvo na ulicach Hongkongu, zabudowa WrightbusAutobusy piętrowe na podwoziach Volvo, zabudowa WrightbusAutobusy piętrowe na podwoziach Volvo, zabudowa WrightbusAutobusy piętrowe na podwoziach Volvo, zabudowa Wrightbus