Volvo cieszy się z debiutu w Krakowie
infobus
22.01.2018 12:03
Volvo cieszy się z debiutu w Krakowie
Volvo Polska dostarczy przegubowe autobusy hybrydowe Miejskiemu Przedsiębiorstwu Komunikacyjnemu w Krakowie. To kolejne miasto w Polsce zamawiające tego typu pojazdy – w ubiegłym roku Volvo dostarczyło największą jak dotąd flotę 35 hybryd do Sosnowca, wygrało też przetarg na dostawę autobusów hybrydowych do Jeleniej Góry.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie rozstrzygnęło przetarg na dostawę nowych autobusów miejskich. W części dotyczącej pojazdów hybrydowych (przetarg obejmował też autobusy spalinowe – o napędzie diesla) została wybrana oferta Volvo Polska – firma dostarczy 12 tego typu pojazdów.
„Czystość powietrza, a także obniżenie poziomu hałasu to kwestie, które coraz częściej są brane pod uwagę przy projektowaniu systemów komunikacji miejskiej. W Krakowie problem jest szczególnie istotny ze względu na silne zanieczyszczenie powietrza. Dlatego cieszymy się, że będziemy mogli dostarczyć autobusy hybrydowe miejskiemu przedsiębiorstwu komunikacyjnemu, a mieszkańcy Krakowa już za kilka miesięcy zaczną jeździć nowoczesnymi i ekologicznymi autobusami” – powiedziała Małgorzata Durda, dyrektor Volvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie.
„Napęd hybrydowy bardzo dobrze sprawdza się w ruchu miejskim – dzięki wykorzystaniu silnika elektrycznego podczas zatrzymania i przy niedużych prędkościach, emituje mniej zanieczyszczeń, zużywa mniej paliwa, jest cichy, a co za tym idzie – dużo bardziej przyjazny dla środowiska niż tradycyjne autobusy napędzane silnikami diesla. Jego eksploatacja jest też tańsza” – dodała Małgorzata Durda.
Przegubowe, miejskie autobusy hybrydowe Volvo 7900 Hybrid są zasilane energią elektryczną podczas postojów na przystankach i podczas ruszania. Po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h przełączają się na zasilanie silnikiem diesla. Są wyposażone w baterie, silnik elektryczny i mały silnik diesla. Baterie ładują się podczas hamowania, a autobus nie wymaga dodatkowej infrastruktury do ładowania. Autobusy tego typu zużywają od 30 do 40% mniej paliwa i emitują od 40 do 50% mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami z napędem diesla. Są też bardzo ciche, a ich wnętrze i wyposażenie może być konfigurowane w zależności od potrzeb zamawiającego.
Autobusy hybrydowe Volvo trafią do Krakowa w terminie siedmiu miesięcy od daty podpisania umowy – bezpośrednio z wrocławskiej fabryki Volvo, gdzie produkowane są seryjnie od 2010 roku. W Polsce autobusy hybrydowe Volvo jeżdżą we Wrocławiu, Inowrocławiu, Tarnowskich Górach i Warszawie, a w ostatnich miesiącach największą jak dotąd flotę 35 autobusów odebrał PKM Sosnowiec. W sumie Volvo sprzedało do tej pory ponad 2 tys. hybryd operatorom transportu publicznego w ponad dwudziestu krajach.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„
Więcej z Działu Kontrakty
Polski rynek nowych autobusów – 06.2020
23.07.2020
Łukasz Dziągwa na czele MPK Przemyśl
11.07.2020
Więcej z Działu Prawo
Unia wprowadzi nowe oznaczenia opon
28.02.2020
Minibusy po zmianach tylko z poświadczeniem
21.01.2020
Londyńskie elektryki będą wydawać dźwięki
09.01.2020
Jazda na suwak jeszcze w listopadzie [FILM]
08.11.2019
Wchodzi jazda na suwak i korytarz życia
22.10.2019
Myto w Niemczech, czyli ile gazu w gazie
20.08.2019
TSUE wywrócił powierzenie bezpośrednie?
16.08.2019
Zakaz jazdy dla kierowcy autobusu
07.08.2019
Niesprawny autobus przewoził dzieci
01.08.2019
Więcej z Działu Przewoźnicy
PKS Częstochowa cały czas jeździ
06.07.2020
Więcej z Działu Producenci
Czy ARP przejmie w końcu Rafako E-Bus?
15.07.2020
Solaris robi swoje. Szwecja i CNG!
15.06.2020
Bogdan dostarczy do Sum 19 trolejbusów
12.06.2020
Więcej z Działu Infrastruktura
PGNiG planuje budowę 38 stacji CNG
29.04.2020
Mijasz fotoradar. Przyspieszasz?
02.04.2020