Volvo Buses zamyka fabrykę w Tampere
Zarząd Volvo Bus Finland Oy postanowił rozpocząć negocjacje z przedstawicielami pracowników dotyczące planów zamknięcia fabryki budowy nadwozi w Tampere. Firma planuje także restrukturyzację działania zakładów produkcji nadwozi w Turku, w celu zwiększenia ich konkurencyjności. Zwolnienia mogą dotyczyć ok. 300 pracowników. Obecnie, europejski dział Volvo Buses dysponuje nadwyżką mocy produkcyjnych i przewiduje się, że sytuacja ta nie zmieni się w najbliższych latach. Celem obecnych działań jest dostosowanie zdolności produkcyjnych do popytu, w celu zwiększenia rentowności autobusowego działu Volvo. Na europejską sieć produkcyjną Volvo Buses składają się dwa zakłady w Finlandii, oraz po jednym we Wrocławiu i w szwedzkim Säffle. Zarówno zakłady we Wrocławiu, jak i w Tampere produkują model 8700. Ponieważ polskie zakłady dysponują wolnymi mocami produkcyjnymi, możliwe jest skoncentrowanie produkcji tego modelu we Wrocławiu, dzięki czemu będzie ona bardziej wydajna ekonomicznie. Jeśli chodzi o fabrykę w Turku, plany przewidują restrukturyzację i zwiększenie jej konkurencyjności. Produkcja modelu 9700 w Turku zostanie skoncentrowana na rynkach skandynawskich. Zgodnie z fińskim prawem, przedstawiciele załogi mają w tej chwili prawo do sześciotygodniowych negocjacji zanim zostanie podjęta ostateczna decyzja.