Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Volvo Buses zamyka fabrykę w Tampere

infobus
12.03.2008 16:43
Zakłady w Tampere produkują przede wszystkim model 8700 z przeznaczeniem na rynki skandynawskie. Obecnie produkcja tego autobusu zostanie skoncentrowana w fabryce we Wrocławiu. Fot. Volvo Buses

Zarząd Volvo Bus Finland Oy postanowił rozpocząć negocjacje z przedstawicielami pracowników dotyczące planów zamknięcia fabryki budowy nadwozi w Tampere. Firma planuje także restrukturyzację działania zakładów produkcji nadwozi w Turku, w celu zwiększenia ich konkurencyjności. Zwolnienia mogą dotyczyć ok. 300 pracowników. Obecnie, europejski dział Volvo Buses dysponuje nadwyżką mocy produkcyjnych i przewiduje się, że sytuacja ta nie zmieni się w najbliższych latach. Celem obecnych działań jest dostosowanie zdolności produkcyjnych do popytu, w celu zwiększenia rentowności autobusowego działu Volvo. Na europejską sieć produkcyjną Volvo Buses składają się dwa zakłady w Finlandii, oraz po jednym we Wrocławiu i w szwedzkim Säffle. Zarówno zakłady we Wrocławiu, jak i w Tampere produkują model 8700. Ponieważ polskie zakłady dysponują wolnymi mocami produkcyjnymi, możliwe jest skoncentrowanie produkcji tego modelu we Wrocławiu, dzięki czemu będzie ona bardziej wydajna ekonomicznie. Jeśli chodzi o fabrykę w Turku, plany przewidują restrukturyzację i zwiększenie jej konkurencyjności. Produkcja modelu 9700 w Turku zostanie skoncentrowana na rynkach skandynawskich. Zgodnie z fińskim prawem, przedstawiciele załogi mają w tej chwili prawo do sześciotygodniowych negocjacji zanim zostanie podjęta ostateczna decyzja.