Volvo Buses: więcej zamówień, mniejsza sprzedaż
W trzecim kwartale b.r., Volvo Buses zanotowało większy portfel zamówień, ale mniejszą sprzedaż, niż w tym samym okresie 2005 r. Zdaniem władz koncernu, należy to przypisać głównie realizacji w III kwartale ub.r. dużego zamówienia na autobusy dla Santiago de Chile. Globalny rynek autobusów utrzymuje się na stabilnym, wysokim poziomie sprzedaży, z widocznymi w niektórych regionach oznakami spowolnienia. Liczba nowych rejestracji w Europie wzrosła w pierwszej połowie 2006 r., co można częściowo wytłumaczyć chęcią zdążenia z zakupem przed wprowadzeniem ostrzejszych norm emisji spalin Euro 4 od października. Od tego momentu, tempo wzrostu znacznie spadło. Podobne zjawisko można było zaobserwować w USA, gdzie dynamicznie rosła sprzedaż autokarów przed zbliżającym się terminem wejścia nowych norm ekologicznych w styczniu 2007 r. Pozytywnie rozwijał się rynek południowoamerykański, z wyłączeniem Brazylii. Wzrost sprzedaży nastąpił także w Azji. Portfel zamówień Volvo Buses w III kwartale b.r. wyniósł 2 374 autobusy, co w porównaniu z ubiegłoroczną liczbą 2 120 zakontraktowanych pojazdów oznacza wzrost o 12%. W całym III kwartale, Volvo Buses dostarczyło swoim klientom 2 181 autobusów, o 8% mniej, niż w tym samym okresie 2005 r., kiedy dostarczono łącznie 2 358 autobusów. Spadek odnotowano głównie w Ameryce Południowej, gdzie rok temu realizowano duży kontrakt na 1779 pojazdów dla Santiago. Obroty netto koncernu wzrosły o 6% (z 3,687 milionów do 3,914 miliona koron szwedzkich), a zysk netto spadł ze 144 milionów do 132 milionów koron. Mimo spadku dostaw, spadek marży operacyjnej wyniósł tylko 0,1% (spadek z 3,7 do 3,6%). Za główne przyczyny ograniczenia dostaw należy uznać zeszłoroczną realizację dużego kontraktu dla Santiago de Chile oraz wymianą oferty autobusów na rynku europejskim, związaną m.in. z wprowadzeniem nowych norm emisji spalin.