Volvo Buses przyspiesza z hybrydami

infobus
22.12.2010 13:21
Volvo Buses otrzymało kolejne zamówienie na niskopodłogowe autobusy miejskie z równoległym układem hybrydowym. Tym razem grupa Arriva zamówiła 27 szt. Volvo 7700 Hybrid do obsługi miasta Dordrecht w Holandii. To efekt prowadzonej polityki przez władze prowincji Południowej Holandii, które mocno wspierają zakup ekologicznych środków transportu publicznego. Pierwsze hybrydowe Volvo wyprodukowane w fabryce we Wrocławiu dotrą do operatora w marcu przyszłego roku, a cały kontrakt zostanie zrealizowany w 2011 r. i na początku 2012 r. Podobnie jak w przypadku innych tego typu konstrukcji szczególny nacisk położono na zewnętrzne i wewnętrzne kolory, w jakie zostaną pomalowane nowe autobusy. Ich głównym zadaniem jest przyciągnięcie uwagi pasażerów i podkreślenie kwestii ochrony środowiskowa. Co ważne Arriva podjęła również decyzję o podpisaniu umowy serwisowej z Volvo Buses. Oznacza to, że cała kwestia utrzymania i naprawy pojazdów jest po stronie Volvo, natomiast w zamian operator płaci określoną miesięczną ratę. –„Arriva wybrał Volvo za nasz wkład w rozwój technologii hybrydowej w Europie i udokumentowane doświadczenie z eksploatacji autobusów hybrydowych w Londynie”–mówi Erland Morelissen, szef sprzedaży Volvo Buses w krajach Beneluksu.
 Volvo 7700 Hybrid dla LuxembourgaVolvo 7700 Hybrid dla PostAutoVolvo 7700 Hybrid dla TrondheimVolvo 7700 Hybrid dla GothenburgaAutobus piętrowy WrightBus z podwoziem Volvo B5L HybridVolvo 7700 Hybrid we Wrocławiu
Przypomnijmy, że autobusy hybrydowe Volvo są wyposażone w równoległy napęd hybrydowy, w którym zastosowano mniejszy silnik wysokoprężny (downsizing) oraz elektryczny układ napędowy, który może pracować samodzielnie (napęd wyłącznie elektryczny) lub razem z silnikiem Diesla. Silnik elektryczny zasilany jest z baterii, które są ładowane w ramach rekuperacji energii w procesie hamowania. Jedną z ważnych zalet tego systemu jest system „stop&go”, który wyłącza silnik Diesla podczas postojów na przystankach autobusowych i zapewnia tylko elektryczny napęd podczas ruszania. To z kolei przekłada się na niski poziom hałasu oraz wolne od spalin powietrze na przystankach. –„Dzięki wykorzystaniu energii powstającej podczas hamowania w autobusach jesteśmy w stanie znacząco zmniejszyć zużycie paliwa, a zatem również zużycie energii i emisji gazów cieplarnianych, w tym dwutlenku węgla –powiedział Edward Jobson, odpowiedzialny za ochronę środowiska w Volvo Buses. –Nasze najnowsze doświadczenia pokazują, że nasze hybrydowe pojazdy osiągają mniejsze zużycie paliwa nawet o 35% w porównaniu z konwencjonalnymi jednostkami’.
Na zakończenie warto zauważyć, że Volvo bardzo dobrze wystartowało ze swoją hybrydową konstrukcją na europejskim rynku. Coraz więcej miast (szczególnie z rejonu Beneluksu, Francji i Szwajcarii) decyduje się właśnie na zakup autobusów Volvo 7705 Hybrid, a liczba wszystkich zamówionych pojazdów dochodzi już do poziomu 200 szt.! Wszystkie kontrakty zostały zawarte w okresie ostatnich 6-miesięcy, czyli od momentu uruchomienia produkcji seryjnej tego typu autobusów we Wrocławiu.
Volvo 7700 HybridVolvo 7700 Hybrid - system hybrydowy