Volvo 9900 wraca po 12 latach nieobecności w Polsce

infobus
27.10.2014 22:03

 

Na początku października br. firma EuroTrans z Łęczyc odebrała fabrycznie nowy, trzyosiowy autokar Volvo 9900 6×2. To historycznie pierwszy egzemplarz tego typu wyprodukowany we wrocławskiej fabryce koncernu i przekazany krajowemu przewoźnikowi. Ostatni nowy egzemplarz Volvo 9900 zakupiła w Polsce firma PPKS Białystok, a miało to miejsce 12 lat temu. Po tym wydarzeniu nastąpiła długa przerwa. A szkoda bo jest to jeden z najdłużej produkowanych autokarów w Europie, o ciekawej, dość mało znanej historii. Ten luksusowy autobus turystyczny zastąpił w ofercie Volvo słynny model B12-600, który wcześniej był produkowany przez niemieckiego producenta Drögmöller w Heilbronn. W 1994 r. zakład ten został przejęty przez Szwedów, a w 1995 roku pojazd ten na podwoziu Volvo B12 zdobył tytuł 'Coach of The Year’. Białostocki egzemplarz został wyprodukowany w Niemczech, a trzy lata później –w 2005 r. –Volvo zamknęło fabryką autokarów w Heilbronn i przeniosło montaż autokarów 9900 do Wrocławia. Do dzisiaj nic się nie zmieniło i łęczycki autobus został wyprodukowany w stolicy Dolnego Śląska. Długość trzyosiowego autokaru EuroTransu to 14 m przy pojemności pasażerskiej 57+1+1 miejsc. W jego układzie napędowym zastosowano silnik Volvo D11 Euro 6 o pojemności 10,8 l i mocy 460 KM (339 kW), współpracujący z zautomatyzowaną skrzynią I-shift.
Volvo 9900 w barwach firmy EuroTransVolvo 9900 w barwach firmy EuroTransCezary Kurkiewicz, regionalny dyrektor sprzedaży Volvo Buses oraz Arkadiusz Turzyński, współwłaściciel EuroTrans ŁęczyceCezary Kurkiewicz, regionalny dyrektor sprzedaży Volvo Buses oraz Arkadiusz Turzyński, współwłaściciel EuroTrans Łęczyce
Tradycyjnie przestrzeń pasażerska Volvo 9900 to kwintesencja luksusu i komfortu. Dzięki amfiteatralnemu układowi siedzeń wszyscy pasażerowie mają doskonałą widoczność przez przednią szybą i mogą poczuć się jak w kinie lub teatrze. Tym bardziej, że w pojeździe EuroTransu zastosowano system audio z subwooferami (dwa dodatkowe głośniki niskotonowe) oraz automatycznie chowane monitory LCD 19“. Kinowy klimat zapewniają też szyby boczne o najciemniejszym stopniu przyciemnienia. Aranżacja wnętrza i jego rozplanowanie ma za zadanie zapewnić dobre samopoczucie pasażerom podczas wielogodzinnej jazdy. Podróżni mają do dyspozycji m.in. zamykane półki bagażowe, lodówkę przy przednich drzwiach o pojemności 54 litrów, toaletę przy środkowych drzwiach oraz wielofunkcyjną kuchnię pokładową. Z kolei kierowca –oprócz ergonomicznie ukształtowanego miejsca pracy –może także skorzystać z ekstra wyposażania, standardowo oferowanego w Volvo 9900. To m.in. drzwi po lewej stronie kabiny, składane elektrycznie lusterka zewnętrze, oświetlenie bi-ksenonowe, elektrycznie podgrzewana przednia szyba z folią ochroną redukującą ryzyko pęknięcia szyby od uderzenia kamieni oraz kabina sypialna z niezależnym systemem audio.
Volvo 9900 w barwach firmy EuroTransVolvo 9900 w barwach firmy EuroTransVolvo 9900 w barwach firmy EuroTransVolvo 9900 w barwach firmy EuroTrans
Firmą EuroTrans z Łęczyc zarządza Mirosław Turzyński. To firma rodzinna o dużych tradycjach transportowych, która współpracuje z wieloma biurami turystycznymi w całym kraju. Jej specjalność to przewozy pasażerskie o najwyższym poziomie komfortu. Decyzja o zakupie najbardziej prestiżowego modelu Volvo to efekt wieloletnich doświadczeń z eksploatacji w zasadzie prawie wszystkich marek autokarowych dostępnych na rynku –od MAN i Scania po Mercedes-Benz i Setra. Z nowym Volvo życzmy pomorskiej firmie szerokości!