Volvo 9900 wraca po 12 latach nieobecności w Polsce
infobus
27.10.2014 22:03
Volvo 9900 wraca po 12 latach nieobecności w Polsce
Na początku października br. firma EuroTrans z Łęczyc odebrała fabrycznie nowy, trzyosiowy autokar Volvo 9900 6×2. To historycznie pierwszy egzemplarz tego typu wyprodukowany we wrocławskiej fabryce koncernu i przekazany krajowemu przewoźnikowi. Ostatni nowy egzemplarz Volvo 9900 zakupiła w Polsce firma PPKS Białystok, a miało to miejsce 12 lat temu. Po tym wydarzeniu nastąpiła długa przerwa. A szkoda bo jest to jeden z najdłużej produkowanych autokarów w Europie, o ciekawej, dość mało znanej historii. Ten luksusowy autobus turystyczny zastąpił w ofercie Volvo słynny model B12-600, który wcześniej był produkowany przez niemieckiego producenta Drögmöller w Heilbronn. W 1994 r. zakład ten został przejęty przez Szwedów, a w 1995 roku pojazd ten na podwoziu Volvo B12 zdobył tytuł 'Coach of The Year’. Białostocki egzemplarz został wyprodukowany w Niemczech, a trzy lata później –w 2005 r. –Volvo zamknęło fabryką autokarów w Heilbronn i przeniosło montaż autokarów 9900 do Wrocławia. Do dzisiaj nic się nie zmieniło i łęczycki autobus został wyprodukowany w stolicy Dolnego Śląska. Długość trzyosiowego autokaru EuroTransu to 14 m przy pojemności pasażerskiej 57+1+1 miejsc. W jego układzie napędowym zastosowano silnik Volvo D11 Euro 6 o pojemności 10,8 l i mocy 460 KM (339 kW), współpracujący z zautomatyzowaną skrzynią I-shift.
Tradycyjnie przestrzeń pasażerska Volvo 9900 to kwintesencja luksusu i komfortu. Dzięki amfiteatralnemu układowi siedzeń wszyscy pasażerowie mają doskonałą widoczność przez przednią szybą i mogą poczuć się jak w kinie lub teatrze. Tym bardziej, że w pojeździe EuroTransu zastosowano system audio z subwooferami (dwa dodatkowe głośniki niskotonowe) oraz automatycznie chowane monitory LCD 19“. Kinowy klimat zapewniają też szyby boczne o najciemniejszym stopniu przyciemnienia. Aranżacja wnętrza i jego rozplanowanie ma za zadanie zapewnić dobre samopoczucie pasażerom podczas wielogodzinnej jazdy. Podróżni mają do dyspozycji m.in. zamykane półki bagażowe, lodówkę przy przednich drzwiach o pojemności 54 litrów, toaletę przy środkowych drzwiach oraz wielofunkcyjną kuchnię pokładową. Z kolei kierowca –oprócz ergonomicznie ukształtowanego miejsca pracy –może także skorzystać z ekstra wyposażania, standardowo oferowanego w Volvo 9900. To m.in. drzwi po lewej stronie kabiny, składane elektrycznie lusterka zewnętrze, oświetlenie bi-ksenonowe, elektrycznie podgrzewana przednia szyba z folią ochroną redukującą ryzyko pęknięcia szyby od uderzenia kamieni oraz kabina sypialna z niezależnym systemem audio.
Firmą EuroTrans z Łęczyc zarządza Mirosław Turzyński. To firma rodzinna o dużych tradycjach transportowych, która współpracuje z wieloma biurami turystycznymi w całym kraju. Jej specjalność to przewozy pasażerskie o najwyższym poziomie komfortu. Decyzja o zakupie najbardziej prestiżowego modelu Volvo to efekt wieloletnich doświadczeń z eksploatacji w zasadzie prawie wszystkich marek autokarowych dostępnych na rynku –od MAN i Scania po Mercedes-Benz i Setra. Z nowym Volvo życzmy pomorskiej firmie szerokości!