Volkswagen: Z Mobileye dla autonomicznej jazdy
Volkswagen i Mobileye zamierzają w 2018 roku wprowadzić nowystandard nawigacji przeznaczony dla samochodów autonomicznie poruszających siępo drogach.
Modele Volkswagena będą w tym celu korzystały z map i technologiilokalizującej pojazdy, opartej na obrazie pochodzącym z kamer. Technologia tanosi nazwę „Road Experience Management” (REM) i została opracowana przez firmęMobileye. Przedstawiciele obydwu firm zawarli w tej sprawie odpowiednieporozumienie. Dokument o ścisłej współpracy został podpisany przez prof. AmnonaShashuę, Prezesa Zarządu i Dyrektora do spraw technicznych firmy Mobileye, orazprzez dr. Herberta Diessa, Prezesa Zarządu marki Volkswagen Samochody Osobowe.Dzięki tej kooperacji Mobileye i Volkswagen stawiają kolejny krok w kierunkuwprowadzenia technologii autonomicznego poruszania się pojazdów. W przyszłościdane nawigacyjne będą gromadzone wspólnie i wykorzystywane do tworzeniainteligentnych map.
Izraelskie przedsiębiorstwo Mobileye to jeden z wiodących naświecie producentów technologii służących do zapobiegania wypadkom drogowymoraz umożliwiających automatyczne poruszanie się pojazdów. REM należy donajnowszych systemów opracowanych przez Mobileye. Korzystając z crowd-sourcingu(dane w sieci, gromadzone przez wiele samochodów) REM generuje w rzeczywistymczasie informacje pozwalające precyzyjnie określić położenie oraz gromadzibardzo szczegółowe informacje na temat poruszających się pojazdów. Dzięki temuREM tworzy elementarną płaszczyznę informacyjną potrzebną do tego, by samochodymogły poruszać się autonomicznie. System w praktyce działa tak ? samochódVolkswagena z umieszczonymi z przodu kamerami dzięki systemom optycznychczujników firmy Mobileye rejestruje oznaczenia na jezdni oraz informacje odrodze, które po skompresowaniu są gromadzone w chmurze (w sieci). Informacjete, zbierane przez wiele samochodów, są wykorzystywane do stałego uzupełnianiamap nawigacyjnych HD pozwalających bardzo dokładnie określić położenie pojazdu.Mapy te są niezbędne do tego, by pojazdy były w stanie poruszać sięsamodzielnie, a także do tworzenia coraz bardziej zaawansowanych systemówasystujących.
„Przyszłość jazdy autonomicznej zależy od umiejętnościtworzenia niezwykle precyzyjnych map HD, ich stałego aktualizowania iskalowania minimalnym kosztem”, twierdzi profesor Amnon Shashua, jeden zzałożycieli i Członek Zarządu do spraw technologii firmy Mobileye. ProfesorShashua powiedział dalej: „Umowa z Volkswagenem jest dla nas punktem zwrotnym.Dzięki niej nie tylko zastosujemy w praktyce crowd-sourcing do automatycznegotworzenia map HD i ich niedrogiego skalowana, ale też ? i to okazuje się owiele ważniejsze ? umowa ta stworzy ramy do współpracy między wielomaproducentami samochodów w celu tworzenia map potrzebnych do autonomicznegoporuszania się pojazdów”.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jest to pierwsze tego rodzaju porozumienie. Umożliwiaglobalne gromadzenie danych pochodzących od różnych producentów samochodów itworzenie jednej „Mapy świata w rozdzielczości HD”. Dzięki temu powstanie jedenstandard dla całej branży. Dr Frank Welsch, Członek Zarządu marki Volkswagends. rozwoju, twierdzi: „Każdego dnia po drogach jeżdżą miliony aut Volkswagena.Wiele z nich jest wyposażonych w czujniki monitorujące otoczenie. Samochody temożemy wykorzystać do anonimowego gromadzenia informacji np. o natężeniu ruchu,stanie dróg czy o wolnych miejscach parkingowych, by stworzyć nadrzędny,dostępny dla wszystkich i nadzwyczaj aktualny system. Umożliwi on opracowaniesystemu usług, dzięki którym jazda samochodem, czy w ogóle przemieszczanie sięstaną się prostsze i wygodniejsze. Korzyści z tego porozumienia odniosą więcnie tylko klienci Volkswagena”.
„