Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Volkswagen z elektrycznym ogórkiem. 8 osób!

infobus
13.01.2017 11:48

Na wystawie NAIAS 2017 w Detroit Volkswagen pokazał studyjnymodel mikrobusu I.D. BUZZ , który ma osiem miejsc i zasięg do 600 km. BUZZ to elektrycznymikrobus z napędem na cztery koła. Celem projektu jest spowodowanie, bysamochody elektryczne stały się dostępne dla każdego. Przesłanie to możnaodczytać choćby w nowym haśle reklamowym marki: „We make the future real”.

Dr Herbert Diess, Prezes Zarządu marki Volkswagen SamochodyOsobowe, wyjaśnia: „I.D. BUZZ to symbol nowego Volkswagena ? marki nowoczesnej,pozytywnej, dobrze się kojarzącej i nastawionej na przyszłość. Chcemy sprawić,by samochody elektryczne stały się nowym znakiem firmowym Volkswagena i od 2025roku zamierzamy sprzedawać ich milion rocznie. Nowy e-Golf ma już o połowęwiększy zasięg. Od 2020 roku będziemy wprowadzać na rynek zupełnie nowągenerację samochodów elektrycznych działających w połączeniu z siecią ? modelez rodziny I.D. Auta te staną się dostępne dla milionów klientów, nie tylko dlamilionerów”.

Jak interesujące mogą być przyszłe samochody elektryczne,Volkswagen prezentuje w Detroit na przykładzie studyjnego I.D. BUZZ. Tozadziwiająco przestronny model z napędem na cztery koła, z silnikami przy przednieji tylnej osi, mogący także poruszać się w pełni automatycznie (w trybie jazdy”I.D. Pilot”) oraz wyposażony we wskaźniki i elementy obsługi nowej generacji.”I.D. BUZZ to van stworzony według zupełnie nowej koncepcji. Skonstruowano go woparciu o nową modułową platformę do budowy samochodów elektrycznych (MEB), byzapewniał komfort i jak największą przestrzeń potrzebną do wygodnegopodróżowania. Zasięg elektryczny tego auta wynosi maksymalnie 600 km (wedługnormy NEDC)”, powiedział dr Frank Welsch, Członek Zarządu marki Volkswagen dospraw rozwoju. Energia zasilająca akumulatory modelu I.D. BUZZ jest dostarczanaindukcyjnie albo poprzez ładowanie na stacji zasilania prądem. Ładowanie prądemo mocy 150 kW do poziomu 80% pojemności akumulatorów trwa około 30 minut.

Minęły zaledwie cztery miesiące odkąd Volkswagen podczassalonu samochodowego w Paryżu zaprezentował mniejszego brata I.D. BUZZ ? modelo nazwie I.D. Także ten samochód był modelem rewolucyjnym. I.D. to kompaktoweauto elektryczne o zasięgu do 600 km, które będzie sprzedawane od 2020 roku.Jest to także pierwszy samochód skonstruowany na bazie modułowej platformy MEB,który wejdzie do produkcji seryjnej oraz pierwszy model studyjny Volkswagena,który może jeździć całkowicie autonomicznie.

Nowy I.D. BUZZ jest z kolei pierwszym vanem, który topotrafi ? lekkie naciśnięcie na kierownicę i chowa się ona w tablicyrozdzielczej, a samochód z trybu kierowania ręcznego przechodzi w tryb jazdyautomatycznej „I.D. Pilot” (w ofercie od 2025 roku). Kierowca może wtedyobrócić swój fotel, żeby swobodnie rozmawiać z pasażerami. Laserowe skanery,ultradźwiękowe i radarowe czujniki, kamery Area-View oraz kamera z przodu autamonitorują otoczenie wokół samochodu; dodatkowe informacje na temat ruchu drogowegosą odbierane z sieci.

Klasyczny kokpit samochodowy w I.D. BUZZ nie istnieje. Zapośrednictwem wyświetlacza Head-up AR (Augmented Reality) najważniejszeinformacje ukazują się w zasięgu wzroku kierowcy pod postacią trójwymiarowegoobrazu i są wirtualnie wyświetlane na drodze przed samochodem. Systemmultimedialny auta czy klimatyzację można obsługiwać za pośrednictwemprzenośnego tabletu. Elementy obsługi samochodu potrzebne do tego, by prowadzićauto znajdują się na samej kierownicy. W jej wnętrzu, inaczej niż wewspółczesnych samochodach, nie ma przycisków lecz znajduje się rodzaj touchpadaz aktywnymi polami. W ten sposób klasyczna kierownica ustąpiła miejscawielofunkcyjnej, wirtualnej kierownicy do sterowania pojazdem i jego funkcjami.

Wnętrze tego ośmiomiejscowego, studyjnego modelurozplanowano tak funkcjonalnie, jak w żadnym innym samochodzie elektrycznym.Możliwość konfiguracji foteli na różne sposoby oraz interaktywne systemy napokładzie I.D. BUZZ stwarzają liczne możliwości aranżacji wnętrza. Dziękirozszerzonej platformie MEB-XL model, którego długość wynosi 4942 mm, szerokość1976 mm, a wysokość 1963 mm wyróżnia się wnętrzem o wielkości dotądniespotykanej wśród samochodów tej klasy.

I.D. BUZZ jest nie tylko przestronny, ale dzięki swojejkonstrukcji jest też jednym z najbardziej komfortowych samochodów świata. Jegorozstaw osi jest niezwykle duży i wynosi 3300 mm. W podłodze pomiędzy osiamiznajdują się akumulatory. Obniżają one punkt ciężkości auta czym zapewniająbardzo dobre rozłożenie jego masy. Zawieszenie modelu I.D. BUZZ zamortyzatorami regulowanymi elektronicznie zapewnia komfort typowy dlasamochodów wyższych klas. Napęd na cztery koła realizowany poprzez elektryczne,a więc bezemisyjne, silniki o łącznej mocy systemowej 275 kW/374 KM (po jednymsilniku elektrycznym o mocy 150 kW przy przedniej i tylnej osi) bardzo pasujedo dynamicznego charakteru I.D. BUZZ. Model ten w wersji zaprezentowanej wDetroit potrafi rozpędzić się do 100 km/h w ciągu 5 sekund, a jego prędkośćmaksymalna została ograniczona elektronicznie do 160 km/h.