Voith: Efektywność wynika z oszczędności
Voithzaprezentował swoje produkty dla transportu publicznego na targach TransportsPublics 2016 w Paryżu. Niemiecki producent pokazał część swojej oferty, zarównodedykowanej dla transportu szynowego jak i autobusów. My jednak skupimy się natym drugim.
VoithDiwa 6 – dla tych, którzy cenią efektywność
Dokonanotakże zmian od strony sterowania przekładnią. To nowy sterownik E 300.1, zaktualizowanawersja programu zmiany przełożeń SensoTop, diagnostyka ALADIN i Stop-StartTechnology (tutaj możliwe jest zwiększenie oszczędności w spalaniu nawet do 10%).Ma to czynić z Diwy 6 automat, który w sposób maksymalnie efektywny maumożliwiać przekazywanie na most napędowy mocy wytwarzanej przez silnik. Dziękitemu kluczowe elementy układu napędowego mają zyskać większą żywotność.
Innąważną cechą skrzyń Diwa 6, o których warto więcej napisać jest zmniejszenie ciśnieniaroboczego. Pełne ciśnienie robocze jest produkowany tylko wtedy, gdy jest tonaprawdę konieczne, czyli w skrajnych przypadkach. Mniejsze ciśnienie roboczeznacznie zwiększa efektywność transmisji mocy. A to osiągnięto dzięki kalibracji systemu automatycznego sprzęgła neutralnego ANS SHIFT z inteligentnymzarządzaniem rozruchem. Czujniki zabezpieczają silnik na optymalnym zakresieprędkości obrotowych na moment tuż przed zwolnieniem hamulca. Daje to podwójnąkorzyć. Po pierwsze to wielokrotnie wspominane mniejsze zużycie paliwa, a takżepłynne ruszanie.
Diabełtkwi w szczegółach. Sprężarka LP 490
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Innązaletą dwustopniowej formy sprężania powietrza jest obniżenie mechanicznegonacisku na komponenty urządzenia, wydłużające jego żywotność. Podczas sprężaniauzyskiwane są temperatury sięgające kilkuset stopni Celsjusza, co może byćdużym obciążeniem nie tylko dla metalowych elementów urządzenia, ale także np.dla oleju w układzie, który doznaje przemian chemicznych.
Obniżenietemperatury sprężania ogranicza te procesy, hamuje też rozwijanie produktówubocznych sprężania mogących zniszczyć urządzenia wyjściowe systemu sprężania.Znacznie zmniejsza się również ryzyko uszkodzenia sprężarki z powoduprzegrzania w czasie sprężania. Stałe zapewnienie wysokiej jakości powietrzazapewnia wydłużenie żywotności komponentów sprężarki i obniżenie emisjiszkodliwych gazów przez pojazd.
W autobusachmiejskich sprężarki Voith LP 490 są montowane jako standardowy komponent w kilkusilnikach. Urządzenie jest dostępne w dwóch jednostkach produkcji Mercedesa,czyli OM471 i OM473. LP 490 jest również dostępna w silnikach MAN D08. Voithoferuje ją również jako odpowiednią do pakietów modernizacyjnych i naprawczychjednostek napędowych Mercedes, Volvo , Renault i MAN, które spełniają przynajmniejnormę Euro 3.
„