VLP odbiera 15 eCitaro do transportu regionalnego

infobus
18.02.2023 15:03

Przewoźnik Ludwigslust-Parchim (VLP) z południowo-zachodniej części Meklemburgii-Pomorza Przedniego odebrał ostatnie 15 elektrobusów z dużego zamówienia, na które składa się łącznie 45 eCitaro. Pojazdy eksploatowane są głównie w transporcie regionalnym.

eCitaro ze specjalnym przeznaczeniem

„Elastyczność naszego eCitaro jest zawsze niesamowita. Cieszymy się, że pojazd ten może nawet udowodnić swoje mocne strony jako autobus międzymiastowy z wyposażeniem dostosowanym do potrzeb firmy transportowej Ludwigslust-Parchim” — zachwalał Mirko Sgodda, przedstawiciel ds. sprzedaży, marketingu i obsługi klienta w Daimler Buses.

eCitaro używane przez firmę transportową Ludwigslust-Parchim (VLP) do zadań regionalnych zostało specjalnie przygotowane. Pasażerowie doceniają komfortowe siedzenia Inter Star Eco z dwupunktowymi pasami bezpieczeństwa. Przytulne panele ścian wewnętrznych z filcem igłowanym, a także gniazda USB do urządzeń pasażerów sprawiają, że eCitaro jest przyjemne w jeździe, nawet podczas długich podróży. Kierowcy korzystają między innymi z klimatyzowanego i podgrzewanego siedzenia oraz elektrycznie regulowanego wewnętrznego lusterka wstecznego. Przegroda na całej szerokości drzwi kabiny chroni je przed potencjalnymi infekcjami. Rozbudowane funkcje bezpieczeństwa obejmują aktywnego asystenta hamowania Preventive Brake Assist, asystenta skrętu Sideguard Assist oraz kamerę cofania. Asystent stylu jazdy Eco Driver Feedback wspiera ekonomiczny styl jazdy. Wreszcie, rzucający się w oczy lakier autobusów w kolorze siarkowej żółci z miętowozielonymi zderzakami i paskami przyciąga wzrok na drogach regionu.

Wystarczający zasięg

Obszar działania VLP charakteryzuje się niską gęstością zaludnienia i licznymi wioskami. To wymaga dużego zasięgu. Jest to możliwe dzięki całkowitej pojemności akumulatorów - 378 kWh i dwóm gniazdom ładowania po prawej stronie nad przednią osią i z tyłu. Praktyczne doświadczenia VLP z pierwszymi dwoma transzami po 15 autobusów eCitaro odpowiadają oczekiwaniom. Autobusy te osiągnęły bardzo dobry zasięg, czasami przekraczający 300 kilometrów w codziennej eksploatacji w wybranej konfiguracji, a do bazy wracają z bezpiecznym zapasem baterii wynoszącym ok. 15 procent. Oznacza to, że szacunkowy przebieg, wynoszący około 50 000 do 60 000 kilometrów rocznie, jest możliwy do osiągnięcia.