viaTOLL: Niższe zabezpieczenie umów post pay
Od początku czerwca 2017 roku użytkownicy systemu viaTOLLbędą mogli skorzystać z nowego, niższego zabezpieczenia dla kont z odroczonąpłatnością. W związku z tym zmniejszą się koszty m.in. gwarancji bankowych iubezpieczeniowych dla tego rodzaju płatności.
Od 1. czerwca 2017 roku, użytkownicy Systemu viaTOLL będąmogli przedstawić zabezpieczenie dla umowy w trybie z odroczoną płatnościąniższej wysokości. Przypominamy, że w ramach systemu viaTOLL funkcjonują dwarodzaje płatności: przedpłacona (pre pay) oraz z odroczoną płatnością (postpay). Obecnie w systemie około 83% kont to umowy przedpłacone.
„Na bieżąco badamy satysfakcję i preferencje użytkownikówsystemu poboru opłat. Wyniki badań jasno wskazują, że pomimo znacznegouproszczenia sposobu rozliczania się, jaki daje umowa post pay, większośćużytkowników wybiera konta przedpłacone. Dla wielu przedsiębiorców dużą barierąsą koszty zabezpieczenia finansowego umowy z odroczoną płatnością. DlategoMinisterstwo Infrastruktury i Budownictwa wraz GDDKiA postanowiły, by od 1.czerwca zmienić zasady wyliczania kwoty zabezpieczenia, co wpłynie nazmniejszenie kwoty gwarancji” – tłumaczy Dorota Prochowicz rzecznik systemuviaTOLL.
Od czego zależy kwota gwarancji
Na wysokość kwoty gwarancji ma wpływ zakładana liczbaprzejeżdżanych kilometrów w ciągu 45 dni (min. 2000 km), liczba pojazdów orazstawka opłaty elektronicznej dla każdego z nich, która jest zależna od rodzajupojazdu i klasy emisji spalin. Kwotę gwarancji można obliczyć korzystając zKalkulatora gwarancji znajdującego się na stronie internetowej systemu viaTOLL.
Dlaczego umowa z odroczoną płatnością?
W ramach umowy post pay użytkownik nie musi na bieżącokontrolować stanu swojego konta i dbać o doładowania, za każdym razem, gdysaldo zbliża się do zera (jak w przypadku umów przedpłaconych). W trybie postpay wszystkie przejazdy, z całego okresu rozliczeniowego, są opłacane na podstawienoty obciążeniowej raz w miesiącu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Użytkownicy, którzy chcą zmienić tryb swojej umowy na postpay powinni udać się do banku lub towarzystwa ubezpieczeniowego i tam zawrzećumowę gwarancyjną na łączną kwotę wyliczoną dla wszystkich pojazdów. Okres gwarancyjnynie powinien być krótszy niż rok. Zmiana trybu umowy nie wymaga ponownegopersonalizowania urządzeń viaBOX, czyli nie ma wpływu na pracę kierowców.Użytkownicy, którzy już mają umowy w trybie z odroczoną płatnością mogądostarczyć nową gwarancję, z niższą kwotą zabezpieczenia. Wszystkie dokumenty(nowe Ogólne Warunki do Umowy oraz wzór gwarancji) są dostępne na stronieinternetowej www.viatoll.pl.
Gwarancja pieniężna i podmioty trzecie
Przypominamy również, że oprócz gwarancji bankowej i ubezpieczeniowej,użytkownicy mogą także korzystać z zabezpieczenia w formie pieniężnej (kwotarównież ulegnie zmniejszeniu). W tym przypadku należy wypełnić formularzdeklaracji płatności, a następnie wpłacić zadeklarowaną kwotę na specjalnyElektroniczny System Poboru Opłat viaTOLL
„