Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

VDL zwycięża w Berlinie

infobus
16.05.2014 21:31
Niemiecki operator komunikacji miejskiego w Berlinie (BVG) zamówił aż 236 szt. niskowejściowych autobusów VDL Citea LLE-120, które zostaną dostarczone w latach 2014 –2017. To historyczny moment dla autobusowego rynku w Niemczech.Przypomnijmy, że w ramach poprzedniego kontraktu spod znaku LE (także 4-letniego), stołeczny przewoźnik zamówił 144 niskowejściowe autobusy miejskie Mercedes-Benz Citaro LE, spełniających normę emisji spalin EEV. Teraz przyszła kolej na holenderska markę i Euro 6. Wybór niemieckiego przewoźnika nie jest zaskakujący, gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że BVG od dwóch lat testowało dwa autobusy CiteaLLE-120, które zostały użyczone firmie przez VDL. Zostały one poddane intensywnemu sprawdzianowi w miejskim ruchu Berlina i okazało się, że te lekkie konstrukcje przeszły go śpiewająco, dodatkowopozytywnie zaskakując niemieckiego operatora niskim zużyciem paliwa. W efekcie 9 maja br. podpisanyzostałkontrakt, która łączyBVG i VDL Bus &Coachna najbliższe cztery lata. Co więcej, zawarta umowa ramowa zawiera opcję przedłużenia dostaw o kolejne dwa lata. –„To największe zamówienie w historii VDL Bus &Coach Deutschland i zarazem potwierdzenie, że nasze autobusy LowEntryświetnie spisują się także w trudnych warunkach drogowych, jakie panują na ulicach Berlina”–powiedział Boris Holtermann z VDL Bus &Coach Deutschland. Z kolei RémiHenkemans , dyrektor VDL Bus &Coach bvdodał: -„Jesteśmy bardzo dumni z faktu, że spółka BVG wybrała nasze autobusy. To zamówienie potwierdza słuszność strategii opierającącałą naszą miejską ofertę o lekkie konstrukcje, które oferują przewoźnikom oszczędności w zakresie zużycia paliwa i ograniczają emisji szkodliwych spalin.”
VDL Citea LLE-120 w barwach BVG Berlin VDL Citea LLE-120 w barwach BVG Berlin
Według danych uzyskanych przez BVG z eksploatacji autobusów VDL Citea LLE-120 wynika, że te pojazdy o masie własnej na poziomie ok. 9 tonzużywają o ok. 20% paliwa mniej oleju napędowego niż porównywalne pojazdy we flocie przewoźnika. To także oznacza zmniejszenie o około 18 ton emisji szkodliwych substancji rocznie na jeden pojazd. To z kolei oznacza porównywalne wyniki jakie osiągają pojazdy hybrydowe z tą różnicą, że oferta VDL plasuje się finansowo na poziomie konwencjonalnych pojazdów z silnikiem Diesla i nie zawiera dodatkowych kosztów związanych z serwisowaniem i infrastrukturą ładującą. To dla takiej firmy jak BVG Berlin, wysyłającej codziennie do ruchu ok. 1300 autobusów, argumenty wobec których nie można przejść obojętnie i ogromna szansa na obniżenie kosztów działalności. Przypomnijmy, że w czerwcu słupska fabryka Scania rozpocznie realizację pierwszych dostaw przegubowych modeli Scania Citywide LF dla Berlina w ramach kontraktu na łącznie 156 pojazdów. Berlińskich kierowców autobusów czekają spore zamiany…