VDL z największym kontraktem na autobusy elektryczne. Z Holandii
Firma EBS, czyli holenderski operator transportu publicznego, złożyła największe zamówienie na autobusy elektryczne nowej generacji marki VDL.
To aż 193 e-busy, który wyruszą na trasy w grudniu 2023 roku w ramach nowego umowy liniowej EBS na terenie Zaanstreek-Waterland. Aby wystartować w terminie, nowe pojazdy będą dostarczane od września 2023 r. Dla VDL Bus & Coach jest to największe zamówienie, jakie kiedykolwiek otrzymało na elektrobusy.
Zakres kontraktu
VDL Bus & Coach dostarczy do EBS:
- 60 szt. VDL Citea nowej generacji typu LE-122
- 133 szt. VDL Citeas nowej generacji typu typu LE-135 – zarówno w wersji R-Net, jak i M-Net.
Pojazdy będą wyposażone w akumulatory o pojemności odpowiednio 490 kWh (LE-122) i 552 kWh (LE-135).
-„Jesteśmy niezmiernie dumni, że możemy obsługiwać transport publiczny w Zaanstreek-Waterland przez następne 15 lat. Wybór autobusów elektrycznych jest dla nas logicznym wyborem. Dzięki temu zamówieniu nasza flota autobusów elektrycznych wzrośnie do ponad 500. Mamy ogromne zaufanie do współpracy z VDL w ramach nowej koncesji” – powiedział Wilko Mol, dyrektor generalny EBS.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zaanstreek Waterland
Według Transport Region Amsterdam, nowa umowa liniowa zaoferuje pasażerom jeszcze lepszą ofertę transportową i sprosta coraz większej liczbie osób korzystających z transportu publicznego. EBS zaoferuje pojazdy wyposażone w innowacje technologiczne, takie jak płacenie środkami innymi niż karta chipowa oraz umożliwi planowanie podróży „od drzwi do drzwi”. Ponadto, jeszcze bardziej niż do tej pory, operator ma skupić się na integracji, tak aby różne grupy mogły optymalnie korzystać z transportu publicznego.
-„Jesteśmy niezmiernie dumni, że to VDL Bus & Coach dostarczy całą nową flotę potrzebną do tego zadania” – powiedział Rolf-Jan Zweep, który z dniem 1 stycznia przejął stanowisko CEO w VDL Bus & Coach od Paula van Vuurena. - „EBS i VDL są dobrymi znajomymi, ponieważ wcześniej byliśmy w stanie dostarczyć EBS 10 elektrycznych pojazdów przegubowych na koncesję Waterland i 23 elektryczne pojazdy niskowejściowe do użytku w Haaglanden. Nowo autobusy będą wyposażone w świetnym stylu, dzięki czemu pasażerowie z czysta przyjemnością dotrą do celu."
Dodajmy, że nowa generacja VDL Citea została już sprzedana w kilku krajach i jest używana w kilku miastach i regionach, w tym w Holandii (Eindhoven i Amsterdam), Finlandii (Kotka i Lahti), Belgii (cała Flandria), Niemczech (Oberhausen i Brunszwik) i Francji (Bordeaux).
Pięć koncesji EBS
EBS obsługuje obecnie publiczny transport autobusowy w ramach czterech umów liniowych (plus piąta w przygotowaniu):
- Od 2011 roku w regionie Waterland na zlecenie Transport Region of Amsterdam. Waterland to obszar na północ od Amsterdamu (od Amsterdamu do Hoorn na północy i od Markermeer na wschodzie do De Rijp i Oostzaan na zachodzie).
- Od 2018 r. w Voorne-Putten & Rozenburg w ramach Obszaru Metropolitalnego Rotterdam-Haga (Metropoolregio Rotterdam - Den Haag (MRDH)). Region ten znajduje się tuż poniżej Rotterdamu, a sieć linii koncentruje się na szybkich, bezpośrednich połączeniach R-net między Spijkenisse, Hellevoetsluis i Brielle.
- Od 2019 roku EBS obsługuje region Haaglanden również na zlecenie MRDH. Obejmuje to transport regionalny wokół Hagi, w tym usługi miejskie Delft i Zoetermeer.
- Od grudnia 2022 w IJssel-Vecht na zlecenie prowincji Overijssel, Gelderland i Flevoland w zakresie transportu regionalnego dla Veluwe, Central Overijssel i Flevoland.
- Od grudnia 2023 roku EBS będzie operatorem w ramach nowej koncesji Zaanstreek-Waterland.