VDL wprowadza międzymiastową wersję – Futura FLI
Po latach ciszy pojawiła się w reszcie nowa wersja z legendarnej już rodziny Futura. Zgodnie z duchem czasu nowy autobus zaprezentował się w międzymiastowej, mocno odchudzonej wersji – Futura FLI Intercity Edition. Warto podkreślić, że pojazd trafi do sprzedaży pod koniec od roku i to od razu w limitowanej edycji. Główne zadania FLI to obsługą pasażerska zarówno na krótkich, jak i długich trasach –czyli klasyczne kombi. Zdaniem VDL Bus &Coach nowa Futura FLI spełnia wymagania rosnącej grupy organizatorów wycieczek, którzy nie chcą w momencie zakupu decydować, do jakich dokładnie celów nowy pojazd będzie wykorzystywany. Dlatego wolą oni kupić bardziej uniwersalny pojazd, który zarówno nadaje się do obsługi regionalnych połączeń, jak i okazjonalnej wycieczki turystycznej. To także znak obecnej recesji, gdzie firmy muszą mieć pewność, że inwestycja w nowy tabor się zwróci. A im szerszy zakres możliwych zadań do zrealizowania tym większa szansa, że autobus nie będzie stał bezczynnie. –„Futura FLI Intercity Edition to nowy, wielofunkcyjny autobus, które oferuje operatorom możliwie jak największą liczbę zastosowań –mówi Rémi Henkemans, dyrektor zarządzający VDL Bus &Coach. –„Ten nowy wariant Futury nie został przemyślany ad hoc, na zapleczu, ale jest efektem dokładnej analizy potrzeb naszych klientów i pracy naszych konstruktorów.”
W standardowym wyposażeniu międzymiastowa Futura FLI dostępna jest z klimatyzacją, łatwymi do utrzymania czystości siedzeniami i sporą przestrzenią bagażową (7-9 m3). Reszta parametrów jest podobna do rodziny Futury –czyli niska masa własna i ekonomiczny układ napędowy DAF PR o dwóch zakresach mocy (na pewno 310 KM). Pojazd będzie oferowany w trzech długościach –niestety, producent nie podał jeszcze tutaj szczegółów. Zapewne będzie to 12,12,8 i być może 14 m. Na to wskazywałaby pojemność pasażerska, która ma wahać się od 45 +1 do 63 +1. Zamówienia na ten pojazd można składać od czerwca br.
Przypomnijmy, że w październiku 2008 r. VDL przekazał 10 000. egzemplarz autobusu Bova. Był to 10,4-metrowy autokar typu FLD 104-365 o pojemności 42+2 z silnikiem DAF PR 265 S Euro 4 o mocy 310 KM, który dodatkowo wyposażono w szerokie drugie drzwi oraz windę dla osób niepełnosprawnych. Jest to o tyle ciekawe, że do tej pory to właśnie wersja FLD zajmowała w rodzinie Futura pozycję autobusu międzymiastowego o szerokim profilu zastosowań. W tej sytuacji nie bardzo rozumiemy pojawienia się wersji FLI –chyba, że jest po prostu marketingowy ruch z myślą o rozruszaniu sprzedaży. O tym dowiemy się już w październiku br., podczas targów w Kortrijk (16-21.10.2009), gdzie VDL będzie pełnił rolę gospodarza.
źródło: VDL Bus &Coach