VDL wchodzi z 15-metrowym elektrobusem
Podczas, gdy coraz więcej producentów wycofuje z oferty piętnastki,holenderski VDL robi odwrotny ruch i wprowadza na rynek prawie 15-metrowy model Citea XLE-145 Electricz myślą o liniach podmiejskich i lokalnych.
To kompletna nowość w europejskim asortymencie. 14,5-metrowyautobus VDL Citea XLE-145 Electric uzupełnia ofertę elektrycznych autobusów Holendrówspod znaku Low Entry, która aktualnie składała się z modeli dwuosiowych o długości12- i 12,9-m. W ten sposób VDL chce wesprzeć dalsze działania mającena celu przejście na bardziej zrównoważony transport publiczny – przedewszystkim na obszarach podmiejskich i regionalnych. Dla VDL jest to logicznykrok w kierunku zaoferowania pełnej gamy produktów elektrycznych. Dla wszystkich operatorów.
Premiera trzyosiowej solówki prawdopodobnie na targach Busworld 2019 w Brukseli.
Koncepcja modułowa
Podobnie jak cała rodzina Citea, także i model Citea XLE-145Electric jest zbudowany w oparciu o modułową koncepcję VDL, która maksymalnie wykorzystujeistniejące komponenty. Daje to wiele korzyści w zakresie eksploatacji i serwisu.Elektryczny, trzyosiowych wariant Citea LE będzie dostępny w wersjidwudrzwiowej lub trzydrzwiowej, z elastycznymi układem wnętrza. Przy długością14,5 m, Citea XLE-145 zaoferuje 52 wygodne miejsca siedzące.
W zakresie układu napędowego mamy elektryczne silniki w piastachkół (ZF), które zasila akumulator o pojemności 288 kWh. W opcji dostępny jest zestawakumulatorów o mocy 360 kWh. Standardowo Citea XLE-145 będzie wyposażona wewtyczkę ładującą Combo2. Dla szybszego ładowania, producent oferuje opcję pantografu- zamontowanego na pojeździe lub odwróconego pantografu – na stacji ładowania.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zdaniem VDL, dzięki szybkiemu ładowaniu pojazd taki możeprzejechać ponad 600 kilometrów dziennie.
30 milionów kilometrów
Obecnie 400 elektrycznych autobusów marki VDL pokonujeśrednio 70 000 km dziennie. Od kwietnia 2015 r. pojazdy typu VDL Citea Electricpokonały 30 milionów kilometrów elektrycznych. W porównaniu do konwencjonalneautobusy z silnikiem diesla, oznacza to redukcję CO2 70 ton dziennie, coskutkuje lepszą jakością powietrza. Autobusy elektryczne zapewniają równieżznaczną redukcję hałasu, co prowadzi do spokojniejszego środowiska życia.
„