Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

VDL dostarczy 20 elektrobusów do Düsseldorfu

infobus
07.07.2023 11:03

Rheinbahn w Düsseldorfie zamówił 20 autobusów elektrycznych od holenderskiego producenta VDL. Dostawa pierwszych pojazdów planowana jest na połowę 2024 roku.

Dzięki nowym zakupom liczba autobusów elektrycznych w niemieckim mieście wzrośnie do 30.

Inwestycja w tabor i infrastrukturę

Zakup nowych bezemisyjnych autobusów wpisuje się w realizację celu stolicy niemieckiego kraju związkowego Nadrenia Północna-Westfalia, jakim jest osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2035 roku. Oznacza to wymianę około 500 autobusów w ciągu najbliższych 12 lat. Przejście na bezemisyjne napędy oznacza również konieczność zapewnienia niezbędnej infrastruktury do ładowania i parkowania. Wkrótce zakończy się budowa nowoczesnych obiektów w zajezdni w Heerdt na 60 autobusów bateryjnych wraz ze stacjami ładowania.

Koszt całej inwestycji wynosi około 18,5 mln euro, z czego około 7,5 mln zapewni kraj związkowy Nadrenia Północna-Westfalia. Z 20 zamówionych autobusów, 15 jest przegubowych, a pięć solowych. Czterodrzwiowe autobusy przegubowe mają 18 metrów długości i oferują 48 miejsc siedzących oraz 66 miejsc stojących. Według producenta minimalny zasięg tych elektryków to 245 kilometrów. Z kolei 12-metrowe autobusy z trzema drzwiami, 34 miejscami siedzącymi i 43 miejscami stojącymi mają zasięg co najmniej 252 kilometrów. Autobusy będą skierowane do obsługi linii 729, 834, 835, 836 i SB51.

Wcześniejsze zakupy i plany na przyszłość

W grudniu 2020 r. Rheinbahn oddał do użytku 10 autobusów elektrycznych Irizar, z których osiem zostało zniszczonych w pożarze w zajezdni Heerdt cztery miesiące później. Rheingahn zamówił jednak nowe i są one obecnie dostarczane.

Ponadto, przewoźnik aktualnie korzysta również z 10 autobusów na ogniwa paliwowe portugalskiego producenta CaetanoBus, z których pierwsze są już na testach na linii 732, a przetarg na kolejne dziesięć autobusów wodorowych jest w toku. Podczas gdy Rheinbahn jako operator transportu publicznego w Düsseldorfie zapewni pojazdy wodorowe i ich obsługę, produkcja wodoru zostanie przejęta przez Stadtwerke jako dostawcę energii. Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią, firma inwestuje w elektrolizer o mocy jednego megawata, który w przyszłości będzie produkował na miejscu zielony wodór. Będzie to jednak możliwe dopiero od 2026 r. – kiedy elektrolizer będzie zasilany energią elektryczną z lokalnej spalarni odpadów.