VDL Bus & Coach w Hanowerze
infobus
28.08.2006 20:36
VDL Bus & Coach w Hanowerze
Podczas targów IAA 2006, które odbędą się w dniach 21-28 września w Hanowerze, VDL Bus &Coach zaprezentuje kilka pojazdów ze swojej szerokiej oferty. Centralnym punktem stoiska koncernu będą autokary Bova Futura i Bova Magiq po face-liftingu, o których napiszemy szerzej w jednym z kolejnych wydań Infobusa. Nowością będzie także podwozie VDL SB200, wyposażone w silnik Cummins spełniający normy emisji spalin EEV. Stoisko firmy VDL Bus &Coach będzie znajdować się w Hali 11, na stanowisku B35, przy czym część pojazdów będzie prezentowana na zewnątrz hali. Holendersko-belgijski koncern reprezentować będą następujące pojazdy:
· Bova Synergy SDD 138-510: dwupokładowy autokar o długości 13,8 metra, wyposażony w silnik DAF MX 375 S Euro 4, skrzynię biegów ZF AS-Tronic, most napędowy ZF A-132, 83+2+1 miejsc siedzących
· Jonckheere SHD 140-460: nowy autokar turystyczny, wprowadzony na rynek w ub.r., uzupełniający ofertę koncernu w klasie autokarów wysokiej klasy. Wnętrze mieści 52+1+1 pasażerów siedzących i jest częściowo wykończone elementami skórzanymi
· Bova Magiq MHD 139-460 Magnum: po modernizacji, ten trzyosiowy autokar o długości 13,9 metra wyposażany jest w silnik DAF MX 340 S Euro 4 oraz skrzynię biegów ZF AS-Tronic. Wnętrze mieści 46+1+1 pasażerów siedzących (konfiguracja 4-gwiazdkowa) oraz bogato wyposażoną kuchnię pokładową Frenzel
- Bova Futura FHD 127-365: z okazji 25-lecia uruchomienia produkcji, Futura także przeszła face-lifting. Na niemieckich targach zaprezentowany zostanie bardzo popularna, lekka odmiana dwuosiowa o długości 12,75 metra, wyposażona w nową jednostkę DAF PR 265 S Euro 4 oraz skrzynię biegów AS-Tronic. Autobus zabiera na pokład 48+1+1 pasażerów siedzących w odmianie 4-gwiazdkowej.
- Bova Lexio LLD 130-310: nowy autobus międzymiastowy, wyposażony w silnik DAF PR 228 S Euro 4 oraz automatyczną skrzynię biegów ZF HP594C i most napędowy ZF A-132. Jako pojazd przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych, autobus został wyposażony w windę dla wózków oraz specjalnie wydzielone miejsce w przestrzeni pasażerskiej.
- Berkhof Ambassador ALE 106-205: niskowagowa koncepcja autobusu miejskiego i lokalnego VDL w nowym wariancie o długości 10,6 metra, zasilana silnikiem Cummins ISBe4 205 Euro 4.
- Kusters Mid City II: częściowo niskopodłogowy autobus liniowy klasy mini, zbudowany na podwoziu VW Crafter. Dzięki zwiększeniu rozstawu osi, udało się wygospodarować wyjątkowo dużą przestrzeń dla niskopodłogową, gdzie można zmieścić aż3 wózki inwalidzkie. W połączeniu z zastosowaniem nowego systemu zakotwiczania wózków typu “Fututre Fix”, sprawia to, iż autobus jest znakomicie przystosowany do obsługi komunikacji publicznej, jak i wynajmów na przewozy osób niepełnosprawnych.
- Kusters Mid Euro XL: luksusowo wyposażony minibus klasy do 22 miejsc siedzących, oparty na podwoziu MB Sprinter nowej generacji. Autobus posiada stosunkowo dużą powierzchnię bagażową, pełną klimatyzację, system DVD i inne elementy zwiększające komfort. Model ten znakomicie nadaje się do organizacji dalekobieżnych przewozów dla małych grup osób.
- SB 200: modułowe podwozie niskopodłogowego autobusu miejskiego lub lokalnego, wyposażone w silnik Cummins ISBe5 o pojemności 6,7 litra z filtrami CRT i SMF, które umożliwiają tej jednostce spełnienie norm Euro 5, a nawet EEV.
- Magiq Infotainment Express: pojazd koncepcyjny, oparty na konstrukcji Bovy Magiq Magnum, przedstawiajcy autokar turystyczny przyszłości. W tym autobusie, pasażerowie mogą podróżować w warunkach prawie jak we własnym mieszkaniu.