VDL Bova Deutschland: nowa siedziba, nowe plany
Dzięki ofercie odpowiadającej potrzebom rynku, kompetentnym kadrom i rozbudowującej się sieci handlowo-serwisowej, VDL Bova Deutschland awansowała w ciągu ostatnich 20 lat z roli outsidera na niemieckim rynku do największego importera autokarów turystycznych. Przy udziale w segmencie autokarów wynoszącym 10% i dostawach wynoszących 240 sztuk (2005 r.), Niemcy są najważniejszym rynkiem eksportowym dla VDL Bova, stanowiąc 30% łącznej sprzedaży firmy. W ostatnim czasie, oferta firmy została znacznie poszerzona. Do dobrze znanych autobusów Futura, Magiq, Synergy i Lexio dołączyły także autobusy miejskie i międzymiastowe, w tym także klasy mini i midi, produkowane przez pozostałe firmy należące do grupy VDL. Dzięki temu, poszerzyła się także grupa potencjalnych klientów firmy w Niemczech, co daje nadzieje na dalszy wzrost sprzedaży. Jednym z czynników, które zadecydowały o sukcesie Bovy na rynku niemieckim są ludzie. Obecnie, na czele VDL Bova Deutschland stoi Boris Höltermann, który od 1 sierpnia 2005 r. pełni funkcję dyrektora naczelnego firmy, kierując grupą doświadczonych specjalistów. Jest wśród nich m.in. Michael Blume, odpowiedzialny za rynek mini- i midibusów, który od 1997 r. pracował w VDL Coach &Bus Center GmbH. Specjalistą w dziedzinie autobusów miejskich i lokalnych jest z kolei Stefan Simon. Do grupy tej należy także Dietmar Roggon, znany przez wielu klientów, wieloletni Dyrektor Działu Obsługi Posprzedażnej VDL Bova Deutschland, pełni od 1 lipca 2006 r. funkcję Koordynatora Działu Serwisowego w całej niemieckojęzycznej części Europy. Stanowisko Dyrektora Działu Obsługi Posprzedażnej przejął po Roggonie Thomas Gummersbach, natomiast Ingo Radtke został Dyrektorem Centrum Serwisowego. A trzeba wspomnieć, że jesienią Centrum Serwisowe przeniesie się do zupełnie nowego budynku. Dzięki temu, będzie mogło zaoferować klientom kilka nowych usług, jak np. kontrolę działania osi, siły hamowania, geometrii zawieszenia, a także wymianę opon czy kompletne mycie nadwozia. Ponadto, obsługa będzie mogła teraz pracować na wygodniejszych, bardziej przestronnych stanowiskach o szerokości 6 metrów.