VDL Berkhof Axial 50 także na podwoziu Volvo B9R
We współpracy z Volvo, firma VDL Berkhof Valkenswaard opracowała nową odmianę autokaru Axial 50, zbudowaną na podwoziu Volvo B9R. Axial 50 to średniej klasy autokar turystyczny z nadwoziem o wysokości 3,5 metra. Model oparty na podwoziu Volvo B9R dostępny jest w kilku wariantach długości: od 10,8, przez 12 do 12,9 m. Najdłuższy, 12,9-metrowy model zabiera na pokład 58 pasażerów. Podwozie Volvo B9R jest wyposażone w zautomatyzowaną skrzynię biegów I-Shift. Napędu dostarcza tylny, 6-cylindrowy silnik Volvo o pojemności 9,4 litra, spełniający normy Euro 4. Jednostka ta rozwija moc 280 kW (380 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 1740 Nm, dostępny w zakresie 1200-1500 obr/min. Na początku czerwca dostarczono pierwszy egzemplarz autobusu Axial 50/Volvo B9R. Trafił on do holenderskiej firmy Ringelberg Touringcars z Ridderkerk. Był to autokar o długości 12,9 metra, wyposażony w 57+1+1 miejsc siedzących oraz windę dla wózków inwalidzkich, zamontowaną na tylnym zwisie. Wnętrze posiada standardowe wyposażenie, obejmujące m.in. układ klimatyzacyjny i kabinę WC. Jedynie fotele wyposażono w system ułatwiający szybki demontaż oraz specjalne szyny w podłodze, umożliwiające zakotwiczenie do 12 wózków. Ciekawostką jest fakt, że pomimo zamontowania 59 foteli i windy dla wózków, autobus spełnia rygorystyczne holenderskie przepisy dotyczące masy autokarów, a także dysponuje wystarczającą mocą i momentem obrotowym, aby zapewnić płynną jazdę.