Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Van Hool w niemieckiej ofercie Scanii

infobus
29.05.2013 11:00
Firma Scania Deutschland Österreich rozszerzyła ofertę swoich produktów o trzyosiowe autokary belgijskiej firmy Van Hool. To kontynuacja współpracy obu producentów, która została wcześniej zapoczątkowana na rynku skandynawskim. Szwedzi doszli do wniosku, że segment luksusowych autobusów turystycznych o dużej pojemności (w tym także piętrowych) „kuleje”w ich ofercie (szczególnie po rozluźnieniu współpracy z Irizarem) i przekonali Belgów, żeby w zakresie autokarów klasy Premium połączyli szyki. I tak się stało. Było to o tyle łatwe, gdyż rynek szwedzki czy norweski jest na tyle specyficzny, że pomoc sieci sprzedaży i serwisu Scanii na pewno pchnęła sprzedaż Van Hool-a do przodu. Natomiast trochę bardziej skomplikowana sytuacja panuje w Niemczech i Austrii, gdzie od lat Van Hool sprzedaje samodzielnie swoje autobusy. Aczkolwiek nie na tyle dużo, aby odrzucić pomoc ze strony Scania, która ma tutaj sieć ok. 1000 punktów serwisowych oraz zgraną sieć sprzedaży, na której czele stoi energiczny Frank Koschatzky –do niedawna prezes EvoBus Polska. Niedawno wygrał on kontrakt na dostawę autokarów dla ADAC/Deutsche Post, a teraz wprowadza na szersze, niemieckie wody markę Van Hool. Cóż, pewnie kierownictwo Daimler Buses wolałoby go mieć teraz po swojej stronie, ale cóż …to już historia.
Trzyosiowe autokary Van Hool w ofercie Scania
-„Współpraca z Van Hool pozwala zaoferować naszym klientom jeszcze większy wybór produktów –powiedział Frank Koschatzky. – W pierwszym etapie naszej Busstrategie 2013 skupimy się na gamie modeli trzyosiowych –o najwyższym komforcie i pojemności, w tym także konstrukcji piętrowych. To szersze podejście do rynku pozwoli nam wykorzystać kolejny wzrost gospodarczy, kiedy rocznie Scania chce sprzedawać 15 000 szt. pojazdów, w tym 1500 szt. w Europie.’ Czy podobny, strategiczny ruch czeka również Polskę? Nie jest to wykluczone. Patrząc na poziom sprzedaży używanych autobusów belgijskiego producenta w naszym kraju oraz dobre opinie wśród przewoźników o tej marce takie posunięcie miałoby spory sens.