Van Hool otrzymuje pierwsze zamówienia na 39 autobusów hybrydowych

infobus
10.12.2008 13:46

Van Hool otrzymał pierwsze zamówienie na co najmniej 35 swoich autobusów hybrydowych od belgijskiego przewoźnika De Lijn oraz kolejne 4 sztuki dla holenderskiej firmy Conexxion. 6 listopada flamandzka Minister Mobilności, Gospodarki Społecznej i Wyrównywania Szans, Kathleen Van Brempt, przybyła do fabryki Van Hool, aby podkreślić wagę tego zamówienia, złożonego przez De Lijn. Van Brempt gorąco popiera wprowadzanie do taboru przewoźników komunikacyjnych pojazdów przyjaznych dla środowiska. Zamówienie ze strony De Lijn obejmuje 5 małych autobusów A308, 5 szt. autobusów o standardowej długości (model A300) oraz 25 autobusów przegubowych (model AG300). Czynnikami, które brano pod uwagę przy ocenie ofert były: cena, zużycie paliwa, stopień szkodliwości dla środowiska zastosowanych technologii oraz poziom hałasu.
Autobusy hybrydowe Van Hool napędzane są silnikami elektrycznymi. Energię elektryczną dostarcza generator prądu oraz akumulator typu ultracap, który posiada m.in. możliwość przechowywania energii odzyskanej podczas hamowania, a którą można wykorzystać np. podczas ruszania. Dzięki takiemu rozwiązaniu, autobus hybrydowy jest znacznie cichszy w trakcie jazdy, zwłaszcza podczas ruszania z postoju. Dodatkowo, autobus z takim napędem zużywa zauważalnie mniej paliwa, niż autobus z konwencjonalnym napędem, emitując tym samym mniej dwutlenku węgla i cząstek stałych. Pierwsze autobusy hybrydowe Van Hool wyjadą na ulice na początku przyszłego roku. 5 z zakupionych autobusów będzie kursować po Bruges, 20 w Ghent, a 10 w Leuven. Całość zamówienia ma zostać zrealizowana do końca 2010 r. Z kolei przewoźnik Conexxion zamówił 4 autobusy hybrydowe o standardowej długości (model A300). Pojazdy, które będą wykorzystywane do obsługi komunikacji na zlecenie Prowincji Południowa Holandia, zostaną dostarczone w okresie lipiec-wrzesień 2009 r. Koncepcja budowy autobusów jest identyczna, jak w przypadku pojazdów dla De Lijn. Oprócz 35 autobusów hybrydowych, De Lijn zamówił także 24 autobusy o konwencjonalnym napędzie, ale wyposażone w silniki Diesla spełniające normy emisji spalin Euro 5 oraz w filtr sadzy. Zamówienie dotyczy 10 autobusów przegubowych (model AG300) i 14 klasy midi (model A309).