Ursus z umową w Warszawie. 10 elektrobusów z pantografami
16 listopada Ursus podpisał umowę z MZA Warszawa na dostawę10 fabrycznie nowych elektrycznych autobusów miejskich dla stolicy Wartośćkontraktu to blisko 25 mln zł. Dostawy mają być zrealizowane w terminie 245dni. Dzięki temu zamówieniu spółka wchodzi w segment elektrycznych autobusów napolskim rynku.
? „Produkowane przez Ursus autobusy, trolejbusy i autobusy elektryczne,a także autobus z napędem wodorowym są odpowiedzią na zwiększające sięzapotrzebowanie na innowacyjne i ekologiczne środki komunikacji. Widzimyperspektywy rozwoju w segmencie autobusów elektrycznych, ponieważ duża częśćśrodków unijnych zostanie skierowana na wymianę taboru transportu miejskiego wkierunku taboru ekologicznego, w związku z europejskimi wymogami zielonegotransportu. Tym samym autobusy ekologiczne to przyszłość w transporcie drogowym”? mówi Karol Zarajczyk, prezes spółki Ursus.
– „Budujemy ekologiczny transport i sukcesywnie zastępujemy auta spalinowe pojazdami niskoemisyjnymi. Po ulicach Warszawy kursują już hybrydy, autobusy gazowe i elektryczne, co przynosi wymierne korzyści pasażerom i środowisku naturalnemu. A w przyszłym roku dołączy do nich dziesięć elektryków wyposażonych w podwójny system ładowania ? mówi Renata Kaznowska, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy.
Pantograf + plug in
Nowe pojazdy będzie można ładować zarówno poprzez złącze plug-in jak i pantograf. Zostaną wyposażone w klimatyzację (w wersji śródziemnomorskiej), elektroniczną informację wewnętrzną i zewnętrzną, monitoring oraz liczne udogodnienia dla osób niepełnosprawnych.
Przypomnijmy, że od 2007 roku na ulice Warszawy wyjechało już 1067 nowych niskopodłogowych autobusów za ponad miliard złotych. W tym 49 pojazdów zasilanych paliwami alternatywnymi: 35 gazowych Solbusów oraz 10 autobusów elektrycznych i 4 hybrydy Solarisa.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Do 2020 r. Miejskie Zakłady Autobusowe planują zakup kolejnych ponad 130 elektrycznych autobusów (w większości przegubowych), dzięki czemu z Traktu Królewskiego znikną zupełnie autobusy zasilane tradycyjnym olejem napędowym.
Niebawem rozpocznie się także montaż napowietrznych ładowarek bezpośrednio na przystankach. Umożliwią one nowym pojazdom ładowanie baterii za pomocą pantografu na pętli, bez konieczności zjeżdżania z trasy do zajezdni. Pierwsza z nich pojawi się przy ul. Spartańskiej. Kolejne są planowane w osiemnastu lokalizacjach pokrywających się z krańcami linii przebiegających przez Trakt Królewski.
Toruń, Warszawa, ?
Warszawska umowa Ursusa wpisuje się w ciąg ostatnich sukcesów lubelskiego producenta. We wrześniu br. konsorcjum Ursus Bus wygrało równieżprzetarg na dostawę autobusów dla Torunia. Wartość oferty na realizacjępodstawowego zakresu zamówienia (3 autobusy MAXI i 2 autobusy MIDI) wynosi 4,68mln zł, zaś na realizację maksymalnego zakresu zamówienia (8 autobusów MAXI i 2autobusy MIDI) wynosi 9,4 mln zł. Dostawy mają być zrealizowane jeszcze w bieżącymroku.
„