Ursus z szybkim ładowaniem od EC Engineering
Krakowska firma EC Engineering przygotowała nowatorskisystem ładowania autobusów elektrycznych.
? Może on zrewolucjonizować transport zbiorowy poprzezznaczne ograniczenie liczby pojazdów spalinowych na rzecz proekologicznych,elektrycznych bez konieczności budowania drogiej infrastruktury w miastach ?podkreśla Ireneusz Łuczak, prezes EC Engineering. ? Proponujemy innowacyjnysystem pobierania prądu przez autobusy elektryczne, który pozwala ładowaćakumulatory w szybki i efektywny sposób. Nasze rozwiązanie jest unikatowe icechuje się większą funkcjonalnością w porównaniu z rozwiązaniami rozwijanymina Zachodzie.
Obecnie system jest testowany w Lublinie w kooperacji z ZTM Lublin. Na terenie MPK Lublin zamontowana zostałastacja ładowania oraz ? przy współpracy z firmą Ursus – zainstalowano nowysystem odbierania prądu na autobusie elektrycznym.
Liczy się czas
Firma EC Engineering opracowała system odbierania prądu dlaautobusów, który stanowić będzie innowację w skali międzynarodowej. Krakowscyinżynierowie proponują nowoczesne rozwiązanieładowania akumulatorów, które znacznie skróci czas postoju, międzyinnymi dzięki przyspieszeniu procesupodłączania systemu oraz możliwości zwiększenia mocy ładowania. Krótki czasuzupełniania energii niweluje przestoje w pracy autobusów, a możliwośćładowania podczas wsiadania i wysiadania pasażerów pozwoli wykorzystać ten czasna doładowanie pojazdu. Dzięki temu możliwe jest zmniejszenie masy przewożonychakumulatorów oraz zredukowanie zużycia energii.
Autobusy jeżdżące po mieściebędą mogły doładowywać akumulatory na pętlach i na przystankach, gdziezamontowane zostaną specjalne ładowarki, pod którymi zatrzyma się autobus ipobierać będzie prąd przez złącze automatycznie podnoszone z poziomu dachupojazdu. Doładowanie możliwe będzie w wielu punktach miasta, gdzie zostanązamontowane odpowiednie stacje ładowania. Taki system umożliwia upowszechnieniecichszego transportu elektrycznego, duże znacznie ma też aspekt ekologiczny,szczególnie w miastach, które zmagają się z zanieczyszczeniem powietrza.
Projekt i prototyp powstały przy współpracy z AkademiąGórniczo-Hutniczą dzięki dofinansowaniu z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju wramach programu INNOTECH.
„