Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Ursus pokazuje w Lublinie hybrydę

infobus
13.05.2013 14:49
9 maja, w nowej siedzibie spółki Ursus w Lublinie odbył się pokaz autobusu hybrydowego marki Bogdan A705, który mogliśmy w zeszłym roku oglądać na targach TRANSEXPO w Kielcach (o tym wydarzeniu pisaliśmy tutaj). Firma poinformowała także o swoich autobusowych i trolejbusowych planach. Wśród gości przybyłych na prezentacje poza mediami pojawili się również Krzysztof Żuk, prezydent Lublina, Grzegorz Siemiński, z-ca prezydenta Lublina, Grzegorz Malec, dyrektor ZTM Lublin i Tomasz Fulara, prezes MPK Lublin. W trakcie spotkania wszyscy zaproszeni goście oraz dziennikarze mieli okazję do zapoznania się ze szczegółami technicznymi trolejbusów oraz autobusów produkowanych w Lublinie oraz jazdy autobusem hybrydowym. Na ich pytania odpowiadali: Karol Zarajczyk, wiceprezes Ursus SA oraz Marek Zmarz, zastępca dyrektora zakładu Ursus w Lublinie. Warto wspomnieć, że konferencja spółki miała miejsce w 120 rocznicę powstania zakładów Ursusa, który w swej przeszłości zajmował się już produkcją autobusów (chodzi o pojazdy na podwoziu Ursus AW, które powstawały w latach 30-tych XX-wieku). Spotkanie odbyła się obiektach wykupionych od syndyka Daewoo Motor Polska przy ul. Mełgiewskiej. Już teraz powstają tam ciągniki rolnicze, a zatrudnienie wynosi ponad 100 osób. Niebawem –na pewno jeszcze w tym roku –ma ruszyć produkcja / finalny montaż trolejbusów i autobusów ukraińskiej marki Bogdan.
Hybrydowy autobus marki BogdanSpotkanie w lubelskich zakładach UrsusaSpotkanie w lubelskich zakładach UrsusaSpotkanie w lubelskich zakładach UrsusaSpotkanie w lubelskich zakładach Ursusa
Jak poinformowała firma –w tym roku w Lublinie powstanie łącznie 10 szt. autobusów i trolejbusów. Pięć z nich to egzemplarze zamówione przez ZTM Lublin w ramach przetargu na dostawę 38 trolejbusów. Powstaną one na bazie dostarczonych przez firmę Bogdan kompletnych kadłubów, które w Lublinie zostaną wyposażane w elektryczny układ napędowy (najprawdopodobniej polskiej firmy Medcom) oraz osprzęt trakcyjny. Tutaj także rusza na pierwsze testy. Kolejnych pięć pojazdów, które mają powstać w Lublinie to autobusy. Mają one trafić do polskich klientów, którzy jak na razie są owiani tajemnicą. Po wejściu autobusów i trolejbusów do gry będzie rosnąć także zatrudnienie lubelskiej montowni. W 2013 r. ma to być dodatkowych 30 osób, w 2014 r. –40, a w 2015 r. –blisko sto. I właśnie ten aspekt najbardziej cieszy włodarzy miasta. Dlatego też oferta spółki ma duże szanse powodzenia w najnowszym przetargu ZTM Lublin na dostawę 12 szt. przegubowych trolejbusów zdolnych do jazdy także po trasach bez trakcji.