Ursus oficjalnie wycofuje się z autobusów. Pod własną marką
Grupa Ursus zmienia biznesową koncepcję w zakresie produkcji autobusów i trolejbusów.
Chodzi o rezygnację z produkcji własnej na rzecz realizacji zleceń na rzecz podmiotów trzecich. Przypomnijmy, że od 2019 r. lubelska firma przestała wywiązywać się z umów i popadła w olbrzymie kłopoty finansowe. Historycznie spółka Ursus Bus (a po konsolidacji Ursus) działała na autobusowym rynku w Polsce od 2015 r., specjalizując się głównie w produkcji elektrobusów (największy kontrakt to 43 szt. City Smile 12 LFE dla MZK Zielona Góra) i trolejbusów (15 szt. City Smile 18T dla ZTM Lublin). Zakład produkcji autobusów zlokalizowany był w Lublinie.
Giełdowy komunikat
30 kwietnia zarząd Ursusa poinformował, że wypowiada umowę licencyjną zawartą z INVEST-MOT dotyczącą korzystania z dokumentacji technicznej autobusów (m.in. wodorowych, elektrycznych, z silnikiem diesla, hybrydowych) i trolejbusów.
-„Wypowiedzenie powyższej umowy związane jest z brakiem działań produkcyjnych odnoszących się do produktów których dotyczy powyższa licencja – informuje Ursus SA.
Tym samym podjęto decyzję o dalszym rozwoju działalności Grupy tylko w oparciu o segment rolniczy, gdzie firma notują sprzedaż - w okresie I-IIIQ 2020 wyprodukowano i sprzedano 70 sztuk ciągników, 118 pras zwijających, 124 przyczepy, 3 rozrzutniki obornika, 14 ładowaczy TUR oraz dokonano sprzedaży części zamiennych. Do tego dochodzi projekt zeroemisyjnego samochodu dostawczego (kontynuacja projektu ELVI), jak również na produkcja specjalistycznych kontenerów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jednocześnie Ursus dostrzega możliwość produkcji autobusów i trolejbusów na zlecenie - na bazie licencjonowanej dokumentacji.
-„Tym samym podjęta została decyzja o zmianie koncepcji rozwoju dla działalności obejmującej produkcję autobusów i trolejbusów w kierunku rezygnacji z produkcji własnej na rzecz realizacji zleceń na rzecz podmiotów trzecich. Spółka zastrzega jednak, iż nawiązanie współpracy w tym obszarze wymaga odrębnych uzgodnień (również w odniesieniu do podmiotów trzecich) w obszarze wypracowania warunków współpracy satysfakcjonujących wszystkie potencjalnie zainteresowane strony” – czytamy w komunikacie.
Biznesowo spółka w dalszym ciągu będzie koncentrowała się w Dywizji Dobre Miasto - na produkcji pras i przyczep oraz realizacji zagranicznego kontraktu na dostawę ponad tysiąca przyczep, zaś w Dywizji Lublin na produkcji ciągników. Tą działalność dalej będzie uzupełniał import ciągników do bezpośredniej sprzedaży. I dokładnie w tym zakresie życzymy firmie powodzenia!