Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Ursus oficjalnie wycofuje się z autobusów. Pod własną marką

infobus
03.05.2021 07:00

Grupa Ursus zmienia biznesową koncepcję w zakresie produkcji autobusów i trolejbusów.

Chodzi o rezygnację z produkcji własnej na rzecz realizacji zleceń na rzecz podmiotów trzecich. Przypomnijmy, że od 2019 r. lubelska firma przestała wywiązywać się z umów i popadła w olbrzymie kłopoty finansowe. Historycznie spółka Ursus Bus (a po konsolidacji Ursus) działała na autobusowym rynku w Polsce od 2015 r., specjalizując się głównie w produkcji elektrobusów (największy kontrakt to 43 szt. City Smile 12 LFE dla MZK Zielona Góra) i trolejbusów (15 szt. City Smile 18T dla ZTM Lublin). Zakład produkcji autobusów zlokalizowany był w Lublinie.

Giełdowy komunikat

30 kwietnia zarząd Ursusa poinformował, że wypowiada umowę licencyjną zawartą z INVEST-MOT dotyczącą korzystania z dokumentacji technicznej autobusów (m.in. wodorowych, elektrycznych, z silnikiem diesla, hybrydowych) i trolejbusów.

-„Wypowiedzenie powyższej umowy związane jest z brakiem działań produkcyjnych odnoszących się do produktów których dotyczy powyższa licencja – informuje Ursus SA.

Tym samym podjęto decyzję o dalszym rozwoju działalności Grupy tylko w oparciu o segment rolniczy, gdzie firma notują sprzedaż - w okresie I-IIIQ 2020 wyprodukowano i sprzedano 70 sztuk ciągników, 118 pras zwijających, 124 przyczepy, 3 rozrzutniki obornika, 14 ładowaczy TUR oraz dokonano sprzedaży części zamiennych. Do tego dochodzi projekt zeroemisyjnego samochodu dostawczego (kontynuacja projektu ELVI), jak również na produkcja specjalistycznych kontenerów.

Jednocześnie Ursus dostrzega możliwość produkcji autobusów i trolejbusów na zlecenie - na bazie licencjonowanej dokumentacji.

-„Tym samym podjęta została decyzja o zmianie koncepcji rozwoju dla działalności obejmującej produkcję autobusów i trolejbusów w kierunku rezygnacji z produkcji własnej na rzecz realizacji zleceń na rzecz podmiotów trzecich. Spółka zastrzega jednak, iż nawiązanie współpracy w tym obszarze wymaga odrębnych uzgodnień (również w odniesieniu do podmiotów trzecich) w obszarze wypracowania warunków współpracy satysfakcjonujących wszystkie potencjalnie zainteresowane strony” – czytamy w komunikacie.

Biznesowo spółka w dalszym ciągu będzie koncentrowała się w Dywizji Dobre Miasto - na produkcji pras i przyczep oraz realizacji zagranicznego kontraktu na dostawę ponad tysiąca przyczep, zaś w Dywizji Lublin na produkcji ciągników. Tą działalność dalej będzie uzupełniał import ciągników do bezpośredniej sprzedaży. I dokładnie w tym zakresie życzymy firmie powodzenia!