Urbino 9 electric blisko kolejnej wygranej. W Chodzieży
4 kwietnia Miejski Zakład Komunikacyjny w Chodzieży otworzył oferty w przetargu na zakup jednego autobusu elektrycznego wraz z ładowarkami
To kolejny kontrakt w Polsce z dofinansowaniem ze środków programu „Zielony Transportu publiczny 1.0. O warunkach formalnych zamówienia MZK pisaliśmy już wcześniej w Infobusie.
Jedna oferta
Przypomnijmy, że przy wyborze ofert zamawiający chciał punktować takie parametry jak:
- najniższa cena – 60 pkt
- liczbę miejsc dla pasażerów (55 miejsc i więcej) – 5 pkt,
- szybę przedniej dzieloną w układzie pionowym - 5 pkt,
- szyby w części pasażerskiej pojedyncze – 5 pkt,
- poszycie zewnętrzne autobusu podzielone pionowo na części w całym pasie podokiennym, podzielone dodatkowo poziomo na część górną i dolną - 5 pkt
- zastosowanie silnika centralnego - 5 pkt,
- okres gwarancji na magazyny energii elektrycznej (84 miesiące) – 5 pkt,
- okres gwarancji całopojazdowej (60 miesięcy i więcej) -10 pkt.
Jak widać punktacja za szybę przednią dzieloną w pionie dawała niewielką przewagę takim producentom jak Solaris, czy też ARP. Jak pokazało dzisiejsze otwarcie ofert w Chodzież – nasze przewidywania prawie się sprawdziło. Do MZK wpłynęła oferta od Solaris Bus & Coach z modelem Urbino 9 electric na sumę 2.159.800 PLN netto / 2.656.554 PLN brutto, a producent zadeklarował następujące parametry:
- Liczba miejsc dla pasażerów (K2) - 55
- Szyba przednia (K3) - zastosowana szyba dzielona w układzie pionowym
- Szyby w części pasażerskiej (K4) - zastosowane szyby pojedyncze
- Poszycie zewnętrzne autobusu (K5) - poszycie zewnętrzne ścian bocznych podzielone pionowo na części w całym pasie podokiennym, podzielonym dodatkowo poziomo na część górną i dolną
- Silnik trakcyjny (K6) - silnik centralny
- Okres gwarancji na magazyny energii elektrycznej (K7) - 84 miesiące
- Okres gwarancji jakości całopojazdowej (K8) - 48 miesięcy
Przy budżecie MZK na poziomie 2.656.800, 00 PLN brutto oznacza to kolejne zwycięstwo Solarisa i kolejną „dziewiątkę” w Polsce – po Cieszynie, Pruszkowie, Grodzisku Maz. i Żyrardowie. Czekamy oczywiście jeszcze na oficjalny werdykt komisji przetargowej i umowę.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Chodzieskie autobusy
Autobus elektryczny dla MZK ma mieć długość całkowitą – od 8,5 do 9,5 m, a jego wysokość maksymalna to 3,40 m. Pojazd musi przewieźć minimum 45 pasażerów w tym od 15 do 21 na miejscach siedzących. Wymiana pasażerów ma odbywać się przez dwoje drzwi w układzie 1-2-0.
Elektryk będzie napędzany silnikiem elektrycznym umieszczonym centralnie lub silnikami elektrycznymi umieszczonymi przy osi napędowej o sumarycznej mocy minimum 160 kW, chłodzonymi cieczą lub powietrzem. Energia elektryczna ma być gromadzona w akumulatorach lub superkondensatorach lub innych urządzeniach pozwalających na efektywne wykorzystanie zgromadzonej w nich energii elektrycznej. Wymagana pojemność magazynów energii elektrycznej to minimum 240 kWh, pozwalająca na przejechanie minimum 130 km na pełnym naładowaniu. Ładowanie magazynu energii nastąpi poprzez system plug-in, zewnętrzną ładowarką stacjonarną o mocy 80 kW, dwuzakresową oraz o mocy 40 kW.
Wewnątrz pojazdu znajdą się siedzenia, których szkielety będą wykonane z tworzywa sztucznego. Fotele mają być wyklejone wykładziną tapicerowaną z możliwością łatwego zmywania, demontażu i montażu. Miejsce pracy kierowcy to kabina wydzielona typu zamkniętego, zamykana na zamek patentowy, z zamykanym okienkiem do sprzedaży biletów, wyposażona w stolik do przyjmowania monet i metalową kasetę na pieniądze. Autobus będzie wyposażony w elektroniczne tablice zewnętrzne diodowe. Z kolei wewnątrz, system informacji pasażerskiej stanowić ma tablica o czerwonym kolorze liter, dwurzędowa.