Urbino 10 jaki pierwszy autobus Euro 6 na Opolszczyźnie

infobus
20.10.2014 13:25
Pod koniec września br. Urząd Miasta Kędzierzyn-Koźle odebrał pierwszy z trzech zakontraktowanych autobusów Solaris Urbino 10. Tym samym jest to pierwszy w autobus z silnikiem spełniającym normę emisji spalin Euro 6 w województwie opolskim. Został on przekazany do użytkowania w Miejskim Zakładzie Komunikacyjnym Sp. z o.o. Pojazd posiada silnik Cummins ISB6.7E6 o mocy 182 kW współpracujący z automatyczną 6-biegową skrzynią ZF Ecolife. We wnętrzu zamontowanych zostało 21 foteli pasażerskich Ster z czego 4 dostępne z poziomu niskiej podłogi. Nad bezpieczeństwem podróżnych czuwa system monitoringu wizyjnego Rosho składający się z trzech kamer. Dodatkowo kolejne trzy kamery obserwują przestrzeń na zewnątrz: pierwsza obszar przed autobusem, druga prawy bok autobusu i trzecia tył autobusu podczas cofania. System informacji pasażerskiej wraz z bramkami liczącymi zamontowanymi w każdych drzwiach został dostarczony przez R&G Mielec. Urbino 10 jest wyposażony w system zapowiedzi głosowej który umożliwia dodatkowe emitowanie kolejnych przystanków również na zewnątrz, za pośrednictwem dwóch głośników zlokalizowanych przy I i II drzwiach. Kierowca ma do dyspozycji w pełni regulowany pulpit, radio, tachograf cyfrowy i radiotelefon umożliwiający kontakt z dyspozytorem. Wentylacja przestrzeni pasażerskiej jest realizowana za pomocą pięciu okien uchylnych, szyberdachu i wentylatorów wyciągowych.
Solaris Urbino 12 w barwach MZK Kędzierzyn Koźle Solaris Urbino 12 w barwach MZK Kędzierzyn Koźle Solaris Urbino 12 w barwach MZK Kędzierzyn Koźle Solaris Urbino 12 w barwach MZK Kędzierzyn Koźle
Nowy Solaris to trzeci autobus w MZK posiadający klimatyzację całego pojazdu, dwa pierwsze to Solaris InterUrbino 12,8 z 2012 r. oraz Mercedes Citaro G (rocznik 2009) pozyskany w bieżącym roku jako autobus używany. Autobusy kupowane w ostatnich latach były wyposażane jedynie w klimatyzację kabiny kierowcy. MZK Kędzierzyn-Koźle eksploatuje obecnie 46 sztuk autobusów, z czego znaczna większość jest już przystosowana do przewozu osób niepełnosprawnych. Pozostało jeszcze kilka ostatnich wysokopodłogowych Ikarusów, z których jeden z serii 280 został niedawno poddany gruntownemu remontowi. Do końca bieżącego roku MZK odbierze jeszcze jednego fabrycznie nowego Solarisa, ale tym razem Urbino 12 również wyposażonego w silnik Cummins Euro 6. Dwa kolejne Urbino 10 zostaną dostarczone w lutym 2015 r.