Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Unijna ochrona wyjazdów turystycznych

infobus
31.03.2014 21:53
Internet zrewolucjonizował to, w jaki sposób podróżujemy. Wielu turystów woli dziś zarezerwować usługi samodzielnie, zamiast zdawać się na gust operatora i kupować pakiety. 12 marca Parlament Europejski zagłosował w sprawie nowych przepisów, które lepiej zabezpieczą turystów oraz zapewnią im odpowiednie traktowanie. O szczegółach rozmawialiśmy ze sprawozdawcą Hansem-Peterem Mayerem (EPP).
– W jaki sposób nowe regulacje pomogą turystom, niezadowolonym z usług, które zamówili?
– Hans-Peter Mayer: Obecna dyrektywa została przyjęta jeszcze przed masowym dostępem do internetu, musimy ją uaktualnić i dodać przepisy dotyczące zamawiania usług online.Klienci muszą otrzymać numer telefonu, pod który mogą zadzwonić, jeśli tylko zdarzy się coś nieprzewidzianego, nawet podczas podróży poza Unię Europejską. Pakiet turystyczny, albo łączone usługi turystyczne muszą być w pełni zabezpieczone w razie upadłości operatora. W wyjątkowych przypadkach, takich jak na przykład wybuchy wulkanów, klienci muszą mieć zagwarantowany pobyt w hotelu (maksymalnie pięć dni – red.) i musi to zostać pokryte przez organizatora (125 euro/noc to maksymalna kwota – red.) Turyści zabezpieczeni zostaną także przed wzrostem cen po zarezerwowaniu usług. Jeśli kwota zmieni się o więcej niż 8 proc., klient może zrezygnować z zamówionej oferty, a operator musi zaproponować alternatywny, podobny do wybranego wcześniej, pakiet. To znacznie więcej niż proponowała Komisja Europejska. Takie same reguły będą stosowane także, gdy wprowadzone zostaną poważne zmiany w pakiecie turystycznym, na przykład, gdy nocleg w wybranym przez turystę hotelu jest niemożliwy, operator ma obowiązek znaleźć odpowiednią, satysfakcjonującą klienta alternatywę (jak najbliższą komfortem do pierwotnej – red.).
– UE to jeden z najpopularniejszych celów podróży. Jak nowe zasady wpłyną na branżę turystyczną?
– Hans-Peter Mayer: Organizatorzy wypoczynków przyjęli propozycje zmian z zadowoleniem. Im także zależy na satysfakcji klientów i jak najlepszych usługach. Konsument zawsze ma prawo do bycia poinformowanym, a głównym źródłem informacji w tym przypadku jest organizator. Każda ze stron musi znać swoje prawa i wiedzieć, co jest od nich wymagane.