Umowy na kolejne Nowe Urbino podpisane
Tegoroczny portfel zamówień Solarisa powiększy się o kolejneniespełna 8,22 mln zł brutto. O efekt podpisania umów z dwoma polskimi przewoźnikamikomunalnymi, które opiewają na dostawy łącznie 7 egzemplarzy Nowego Urbino 12.Jednak będą to pojazdy dedykowane do dwóch odmiennych charakterystyk eksploatacyjnych.
10 lutego Miejski Zakład Komunikacji w Grudziądzu podpisał z producentemz Bolechowa kontrakt na dostawę czterech Nowych Urbino 12. Transakcja opiewa naniespełna 4,92 mln zł brutto. Nowe autobusy grudziądzkiego MZK będą bardzopodobne do kupionych w ubiegłym roku dwóch egzemplarzy Nowego Urbino 12. Będąnapędzane silnikami DAF MX-11 o pojemności 10,8 litra i mocy 210 kW. Jednostki będą zblokowane z automatycznymi czterobiegowymiskrzyniami biegów Voith Diwa 6, których charakterystyka pracy zostaniedostosowana pod kątem optymalizacji spalania paliwa w ruchu miejskim.
Pojazdy umożliwią podróż 91 pasażerom, w tym przynajmniej 27 namiejscach siedzących. Autobusy będą wyposażone w klimatyzację i monitoring. Niezabraknie także systemu informacji pasażerskiej z głosowymi zapowiedziamiprzystanków oraz zewnętrznymi wyświetlaczami diodowymi w kolorze białym. Nowe autobusypojawią się na grudziądzkich ulicach w ciągu najpóźniej 180 dni od odpisaniaumowy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Z kolei dzisiaj dostawę trzech Nowych Urbino 12 zakontraktowałMiejski Zakład Komunikacyjny w Żywcu. Solaris dostarczy autobusy przewoźnikowinajpóźniej do 20 czerwca za niespełna 3,3 mln zł brutto. Żywieckie Nowe Urbino12 będą napędzane silnikami DAFMX-11 o mocy 210 lub 240 kW, które naturalnie spełniają normę EURO6. Na wyraźneżyczenie MZK jednostki napędowe będą zblokowane z szcześciobiegowymiautomatycznymi skrzyniami biegów ZF Ecolife. Wymóg ten przewoźnik tłumaczyłokolicznością, że te przekładnie lepiej sobie radzą w eksploatacji w warunkachgórskich.
Nowe nabytki żywieckiej spółkiumożliwią podróż przynajmniej 90 pasażerem, w tym nawet 34 na miejscach siedzących.Ponadto pojazdy będą posiadały standardowe w obecnych realiach wyposażenie. Niezabraknie klimatyzacji przestrzeni pasażerskiej oraz kabiny kierowcy. Ponadtopojazdy będą wyposażone w monitoring. System informacji pasażerskiej zgodnie zwymaganiami MZK będzie oparty na rozwiązaniach bydgoskiego Pixela. W jegoskład wejdą m.in. system głosowych zapowiedzi przystanków, trzy zewnętrznewyświetlacze diodowe oraz wewnętrzna tablica LCD o przekątnej 23″.
„