Ulf Magnusson na czele Volvo Polska!
Od 1 lutego nowym prezesem zarządu Volvo Polska został UlfMagnusson, a wiceprezesem zarządu – Petteri Vuori.
Ulf Magnusson to znana postać w autobusowej branży. W Grupie Volvo pracujeod ponad 20 lat i ma szerokie doświadczenie komercyjne na rynku europejskim.Przed podjęciem pracy w Volvo Buses był Dyrektorem Zarządzającym Volvo Trucks wWielkiej Brytanii i Irlandii. W 2013 roku Ulf został powołany na obecnestanowisko Starszego Wiceprezesa Europejskiego Regionu Biznesowego Volvo Buses.Z kolei 1 lutego 2019 roku Ulf Magnusson, oprócz dotychczasowego stanowiska,objął także stanowisko prezesa zarządu Volvo Polska.
Podwójna zmiana
Również 1 lutego 2019 roku Petteri Vuori został mianowany wiceprezesemVolvo Polska Centrum Przemysłowe Autobusy, zastępując na tym stanowisku BengtaLundströma.
Petteri posiada szerokie doświadczenie inżynierskie w branżyautobusowej. Wcześniej zajmował stanowiska w różnych firmach przemysłowych, atakże w organizacji Volvo Buses – w Finlandii, w Polsce i w Indiach. Ostatniopracował na stanowisku Dyrektora Zarządzającego w firmie Carrus Delta OY, którajest partnerem Volvo w Finlandii.
Centrum Przemysłowe Autobusy
Przy okazji przybliżamy historię wrocławskiego zakładu Volvo.To największą fabryką autobusów Volvo w Europie. Powstają w niej kompletneautobusy miejskie, międzymiastowe i turystyczne, które dostarczane są dooperatorów miejskiego transportu publicznego, przewoźników na trasachmiędzymiastowych i międzynarodowych oraz firm turystycznych na rynkach całejEuropy.
W 2010 roku w polskiej fabryce rozpoczęła się seryjnaprodukcja autobusu hybrydowego. Obecnie Volvo oferuje pełną flotęzelektryfikowanych autobusów. Gama obejmuje hybrydę Volvo 7900 Hybrid (dostępnąrównież w wersji przegubowej), elektryczną hybrydę Volvo 7900 Electric Hybridoraz najnowszy model – w pełni elektryczny autobus Volvo 7900 Electric. WEuropie zelektryfikowane autobusy Volvo stanowią część transportu zbiorowego wwielu miastach, między innymi w Szwecji, Danii, Norwegii, Wielkiej Brytanii, naWęgrzech, w Niemczech, Szwajcarii, Hiszpanii, Luksemburgu, Austrii, Holandii iinnych. Do tej pory Volvo na całym świecie dostarczyło operatorom transportupublicznego ponad 4,2 tys. zelektryfikowanych autobusów.
W Polsce autobusy hybrydowe Volvo jeżdżą we Wrocławiu,Inowrocławiu, Tarnowskich Górach i Warszawie, a największą jak dotąd flotę 35autobusów odebrał PKM Sosnowiec. W 2018 roku Volvo wygrało przetargi bądźdostarczyło już autobusy hybrydowe, elektryczne lub elektryczno-hybrydowe doInowrocławia (8 elektrycznych i 8 elektryczno-hybrydowych), Grudziądza (7elektryczno-hybrydowych), Białegostoku (4 hybrydowe), Ełku (6 hybrydowych),Krosna (11 hybrydowych), Jeleniej Góry (3 hybrydowe), Krakowa (12 hybrydowych –przegubowych) i Kędzierzyna-Koźla (1 hybrydowy), Leszna (8 hybryd).
„