UITP: Konkurs dla najlepszych kampanii marketingowych w zakresie transportu publicznego
Międzynarodowe Stowarzyszenie Transportu Publicznego (UITP) rozpoczęło internetowy konkurs dla najlepszych kampanii marketingowych w zakresie transportu publicznego. Kryterium wyboru kampanii, które znalazły się na krótkiej liście, był poziom ich kreatywności i innowacyjności mający na celu wywołanie pozytywnego postrzegania publicznego transportu pośród ogółu społeczeństwa i wpojenie poczucia dumy z jego użytkowania.
Łącznie 14 kampanii rywalizuje w trzech różnych konkursowych kategoriach:
– telewizyjna kampania reklamowa: Oslo Public Transport z Norwegii, STIB/MIVB (Bruksela-Belgia), Metlink (Wielka Brytania), MTR (Hong-Kong), Metro of Madrid (Hiszpania);
– kampania prasowa i bilboardowa: Metlink (Wielka Brytania), Transport for London (Londyn- Wielka Brytania), MTR (Hong-Kong), Wiener Linien (Wiedeń – Austria), STIB/MIVB (Bruksela-Belgia);
– kampania internetowa: De Lijn (Belgia), RATP (Paryż – Francja), Transport for London (Londyn- Wielka Brytania), BVG (Berlin – Niemcy).
Nominowanie kampanie można zobaczyć oraz zagłosować na nie (do 5 listopada br.) na stronie internetowej: http://www.uitp.org/Events/2007/Malaga/en/awards.cfm .
Profesjonaliści w polu marketingu transportu publicznego również będą mogli oddać głos podczas nadchodzącej Międzynarodowej Konferencji Marketingowej UITP, która odbędzie się w hiszpańskiej Maladze w dniach 14-16 listopada br.
UITP wierzy, że przysłuży się to wzmocnieniu pozycji kampanii marketingowych w transporcie publicznym oraz wypromowaniu nowych strategii, które sprostają stylowi życia mieszkańców.