Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

UITP 2019: Medcom dla tramwajów i autobusów elektrycznych

infobus
28.08.2019 08:00

Firma Medcom zaprezentowała w Światowej Wystawie UITP 2019 w Sztokholmie najnowsze rozwiązania do tramwajów i autobusów elektrycznych, wspierające niskoemisyjny transport miejski.

Warszawski producent energoelektroniki pokazał dwa napędytramwajowe, w tym produkowany seryjnie dla Modertransu, napęd tramwajowy zprzetwornicą wykonaną w technologii SiC (PSM-55 SiC). To pierwsze tego typurozwiązanie na rynku i produkt nowej generacji – kompaktowe urządzenie dojednoczesnego zasilania silników trakcyjnych i obwodów pomocniczych w tramwaju.Szczegóły projektu  Nowy Moderus Gamma dla Poznania z technologią SiC.

Na Kongresie firma Medcom zaprezentowała także autorskierozwiązania dla rynku autobusów elektrycznych, w tym m.in. zintegrowany napęd iukład zasilania pomocniczego w technologii HV IGBT, falownik trakcyjnyzintegrowany z przetwornicą pomocniczą w technologii SiC oraz dwie ładowarki, wktórych również wykorzystaliśmy węglik krzemu.

Wodorowy Solaris z energoelektroniką Medcom

Na Globalnym Szczycie Transportu Publicznego w Sztokholmieodbyły się światowe premiery ekologicznych pojazdów miejskich, m.in. nowySolaris Urbino 12 hydrogen wyposażony w rozwiązania Medcom.

– Nowy pojazdSolarisa jest bezemisyjny. W autobusie wykorzystano nasz napęd orazprzetwornicę DC/DC wraz ogniwem paliwowym, do którego dostarczany jest wodór.Przetwornica Medcom umożliwia m.in. pomiar napięć i prądów ogniwa oraz obwodubaterii i wpływa tym samym na mniejsze zużycie wodoru. Dodatkowo zapewniakomunikację między ogniwem paliwowym i komputerem centralnym, co optymalizujewspółpracę ogniwa z układem napędowym – mówi Sławomir Jarząbkowski, Medcom.

Przetwornica DC/DC przystosowana jest do zabudowy wdedykowanym kontenerze, w którym zastosowano chłodzenie powietrzne zwentylatorowo wymuszonym przepływem. Na podstawie temperatur elementówpółprzewodnikowych i magnetycznych, przepływ powietrza dostosowywany jest dowarunków termicznych panujących wewnątrz kontenera. W rezultacie ograniczanejest zużywanie mocy na chłodzenie oraz poziom hałasu wentylatorów.

Na Kongresie zaprezentowano także znany już Urbino 12electric, ale w nowej odsłonie, w której zastosowano zintegrowany napęd i układzasilania pomocniczego w technologii HV IGBT od Medcom. Taki sam napędwykorzystano w nowym, wodorowym autobusie.

– Rozwój sprawnego i dobrze zorganizowanego niskoemisyjnegotransportu miejskiego wymaga poszukiwania nowych technologii oraz inwestycji winnowacje. Medcom już teraz dysponuje technologiami, które wspierająekologiczny transport i mogą być zastosowane w każdym pojeździe szynowym,trolejbusie oraz autobusie elektrycznym – mówi Joanna Nichthauser, dyrektorMarketingu Medcom.

{https://vimeo.com/356356990}