UITP 2019: Dwie długości e-przegubów Volvo [FILM]

infobus
17.06.2019 07:00

Volvo pokazało w Sztokholmie nowy elektryczny autobusprzegubowy 7900LAE, który podobnie, jak wszystkie kompletne autobusy miejskieszwedzkiego koncernu powstaje we Wrocławiu.

Ty samym Volvo oferuje obecnie szeroką i domkniętą gamępojazdów zelektryfikowanych – autobusy hybrydowe, elektryczno–hybrydowe(plug-in) oraz w pełni elektryczne. Wprowadzenie do seryjnej produkcji w pełnielektrycznego autobusu przegubowego, mogącego pomieścić 150 pasażerów, zapowiedzianona jesień 2019 roku.

Volvo 7900 Electric Articulated zostanie także zaprezentowanypubliczności na październikowej wystawie Busworld w Brukseli.

Nowy autobus bazuje na prototypach, które od czerwca 2018 r.są testowane na linii nr 16 w szwedzkim mieście Gothenburg – na trasie owysokiej częstotliwości kursowania. Dwa autobusy prototypowe kursują od 4,5tys. godzin i przejechały dotychczas ponad 62 tys. kilometrów.

Dwa przegubowe warianty

Volvo 7900 Electric Articulated będzie dostępny w dwóchrozmiarach – 18 i 18,7 metrów. Został zaprojektowany w taki sposób, abysprostać wysokim wymaganiom w zakresie pojemności, komfortu i informacji oruchu drogowym, zapewniając jednocześnie wygodne i płynne wsiadanie orazwysiadanie pasażerów. Akumulatory będą ładowane zarówno przez stacje szybkiegoładowania na przystankach końcowych, jak i poprzez uniwersalny system doładowania pojazdów elektrycznych CCS ( Combined Charging System) – nocą wzajezdni.

{https://vimeo.com/342275078}

Nowa generacja

Jak powiedział prezes Volvo Buses Håkan Agnevall nakongresie UITP, autobusy elektryczne to początek transportu publicznego nowejgeneracji.

-„Przejście na zrównoważony transport publiczny odbywa się wmiastach na całym świecie. Dzięki cichym, bezemisyjnym autobusom elektrycznymwyposażonym w zaawansowane systemy bezpieczeństwa, możemy wspierać miasta wrozwiązywaniu problemów związanych z emisją zanieczyszczeń, hałasem,zatłoczeniem i wypadkami drogowymi, aby stały się Miastami Zerowej Emisji (ang.”Zero Cities”). Nasz nowy elektryczny autobus przegubowy o dużej pojemnościjest w tym procesie bardzo ważnym narzędziem”, powiedział Håkan Agnevall.

W Europie zelektryfikowane autobusy Volvo stanowią częśćtransportu zbiorowego w wielu miastach, między innymi w Szwecji, Danii,Norwegii, Wielkiej Brytanii, na Węgrzech, w Niemczech, Szwajcarii, Hiszpanii,Luksemburgu, Austrii, Holandii i innych. Do tej pory Volvo na całym świeciedostarczyło operatorom transportu publicznego ponad 4 tys. zelektryfikowanychautobusów.

W Polsce autobusy hybrydowe Volvo jeżdżą w Inowrocławiu,Tarnowskich Górach i Warszawie, a największą jak dotąd flotę 35 autobusówodebrał PKM Sosnowiec. W 2018 roku Volvo wygrało przetargi bądź dostarczyło jużautobusy hybrydowe, elektryczne lub elektryczno-hybrydowe do Inowrocławia (8 elektrycznychi 8 elektryczno-hybrydowych), Grudziądza (7 elektryczno-hybrydowych),Białegostoku (4 hybrydowe), Ełku (6 hybrydowych), Krosna (11 hybrydowych),Jeleniej Góry (3 hybrydowe), Krakowa (12 hybrydowych – przegubowych) iKędzierzyna-Koźla (1 hybrydowy), Leszna (8 hybryd).

Poniżej wystąpienie szefa Vovlo Buses podczas konferencjiprasowej w Sztokholmie:

{https://www.youtube.com/watch?v=jNTSVGbjvG8}