UITP 2015: Premiera VDL Citea SLFA electric
Na targach UITP Mobility & City Transport zadebiutował kolejny ?elektryk? z oferty holenderskiego producenta ? VDL Bus & Coach.
Przegubowa Citea SLFA electric swój eksploatacyjny test przejdzie w Kolonii, gdzie lokalny przewoźnik – Kölner Verkehrs-Betriebe (KVB) ? zamówił aż osiem tego typu pojazdów. Staną się one podstawą tworzonego systemu BRT, stąd też ich trochę inny, bardziej futurystycznych wygląd. Nową stylistykę najlepiej można zobaczyć na przedniej ścianie, która została pochylona do tyłu. Wszystkie wyświetlacze informacji pasażerskiej zintegrowane są ze wszystkimi szybami. Drzwi wejściowe są dodatkowo poszerzone, aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie pasażerom. Pełne oświetlenie LED z przodu, po bokach i z tyłu zapewnia optymalną widoczność w każdych warunkach.
Citea SLFA electric o długości 18,1 m wyposażona została w system szybkiego ładowania poprzez pantograf firmy Schunk, ulokowany na dachu na wysokości drugiej osi. W ten sposób pojazdy ładowane będą na obu końcowych przystankach. Moc ładowania to 250 kW, co przekłada się na czas ładowania ok. 5-10 minut. Dodatkowo baterie będą ładowane podczas postoju pojazdów w nocy.
Elektryczne przegubowce VDL mają od 2016 r. rozpocząć obsługę linię nr 33, która stanie się pierwszą trasą w Kolonii obsługiwaną taborem całkowicie bezemisyjnym. Łączy ona dworzec kolejowy w Kolonii z przedmieściami Zollstock. Jej długość to około 7 km, a na jej trasie znajduje się 13 przystanków.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Warto dodać, że Kölner Verkehrs-Betriebe AG to czwarte największe przedsiębiorstwo komunikacji miejskiej w Niemczech. Flota KVB składa się z 367 pociągów i tramwajów oraz 300 autobusów. Tabor ten codziennie obsługuje prawie 60 linii przewożąc ok. 850 tysięcy pasażerów. Zatrudnienie to 3300 pracowników.