UITP 2015: BYD z szerszą ofertą
Podczas Wystawy UITP w Mediolanie chiński producent pojazdów elektrycznych pokazał doskonale znany już 12-metrowy model eBUS i poinformował o swoich najnowszych sukcesach handlowych. Do nich niewątpliwie można zaliczyć aktualnie realizowane zamówienie na 35 pojazdów eBus 12 dla lotniska Schiphol w Amsterdamie. To pierwsze na świecie tego typu miejsce obsługiwane tylko przez bezemisyjne autobusy. I o tym właśnie największym – jak do tej pory kontrakcie BYD w Europie – miał przypominać wystawiony w Mediolanie egzemplarz właśnie w malowaniu i kompletacji dla Schiphol.
Warto dodać, pokazany we Włoszech pojazd zostałwyposażony tylko w dwa zestawy baterii (wszystkie poprzednie modele w Europie miały trzy moduły), zwiększając tym samym przestrzeń pasażerską, poprawę widoczności kierowcy i zmniejszając masę własną pojazdu. Mimo mniejszych baterii autobus ma cały czas ten sam zasięg, czyli deklarowany przez producenta 260 km na jednym ładowaniu.
I kilka nowinek – BYD widząc coraz większą popularność elektrycznych autobusów w Europie zapowiedział, że pokaże na październikowych targach w Kotrijk dwa najnowsze pojazdy ? przegubowy eBUS o długości 18 m oraz piętrowy pojazd o długości 10,2 m przeznaczony dla Londynu. Dodajmy, że BYD oferuje w Chinach także elektryczny midbus o długości 8 m.
Podczas wystawy UITP chiński producent zachęcał także do szerszego zastosowana pojazdów elektrycznych. -?Zachęcam do refleksji dlaczego Europa wciąż czeka z szerszym wprowzdeniem elektrycznych autobusów, skoro już udowodniliśmy, że czyste elektrobusy są już gotowe do obsługi europejskich pasażerów, co m.in. mogłoby polepszyć jakość powietrza w miastach. I to nie jutro, ale dzisiaj! – powiedział Ho Isbrand, Dyrektor Zarządzający BYD w Europie, który również skrytykował silną pozycję na europejskim rynku pojazdów hybrydowych, -?Pojazdy hybrydowe są tylko przystankiem, tymczasowym rozwiązaniem. To jest zbyt drogie rozwiązanie łączące w tym samym pojeździe aż dwa układy napędowe i to nadal emitujące spaliny. To nie jest logiczne, ale liczne lokalne i krajowe programy wspierają produkcję autobusów hybrydowych, dążąc tym samym do ochrony tradycyjnych gałęzi przemysłu. Po drugie, część przewoźników nie rozumie jeszcze w pełni możliwości pojazdów elektrycznych. Dlatego BYD musimy zwiększyć wysiłki, aby dać operatorom jak najszerszą wiedzę w tym zakresie? – zapowiedział Ho Isbrand.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„