Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Uddevalla wybiera hybrydy Volvo na biodiesel

infobus
17.03.2014 20:24

Szwedzki przewoźnik Uddevalla Omnibus zakupił pięć hybrydowych autobusów Volvo 7900, których silniki będą zasilane biodieslem. Dla producenta, który wraz wejściem normy Euro 6 wycofał ze swojej oferty konwencjonalne autobusy miejskie zasilane tylko silnikami Diesla, teraz każdy hybrydowy kontrakt jest na wagę złota. Uddevalla jest drugim miastem na zachodnim wybrzeżu Szwecji –obok oczywiście Göteborga z ponad 50. hybrydami w ruchu, które zdecydowało się na elektryczno-spalinowe pojazdy marki Volvo. Planowo wszystkie egzemplarze wyjadą na linie w czerwcu 2014 r. Docelowo sieć komunikacji miejskiej w Uddevalla ma być obsługiwana wyłącznie pojazdami hybrydowymi. –„Dzięki tego typu konstrukcjom będziemy spełniać przyszłościowe wymagania w zakresie ochrony środowiska. Nasz plan to sukcesywna wymiana wszystkich naszych tradycyjnych autobusów na wersje spalinowo-elektryczne –mówi Lars-Göran Salevik, prezes Uddevalla Omnibus. –Taką strategię opieramy na wcześniejszych, bardzo obiecujących testach hybrydowego Volvo. Dlatego już teraz przygotowujemy się do grupowych szkoleń dla naszych kierowców, którzy muszą dokładnie poznać nową technologię.”Co ciekawe, przewoźnik mimo, że posiada własne zakłady naprawcze w Uddevalla zdecydował się na outsourcing i wykup pakietu serwisowego Volvo. Firma argumentuje tą decyzję tym, że hybrydy będą wymagały specjalistycznej wiedzy fachowej m.in. z zakresu elektrotechniki i baterii.

Jak podaje Volvo, hybrydowe modele Volvo 7900 charakteryzują się o prawie 40% mniejszym zużyciem paliwa o 50% mniejszą emisją spalin niż konwencjonalne autobusy. Dodatkowo spółka Uddevalla Omnibus będzie wykorzystywała do ich napędu odnawialne paliwo rzepakowe RME (ester metylowy). Kolejne plusy hybrydowej technologii to niski hałas i bezemisyjny start z przystanków, kiedy sam elektryczny silnik rozpędza pojazd do prędkości 15-20 km / godz. Wówczas załącza się 5-litrowa jednostka wysokoprężna, która dzięki pracy w stałym przedziale obrotów odznacza się stosunkowo niskim spalaniem paliwa. Następnie podczas hamowania –w ramach procesu rekuperacji –akumulatory są ładowane i ponownie umożliwiają „elektryczny”start pojazdu. Aktualnie ocenia się, że Volvo sprzedało ponad 1300 hybrydowych autobusów i podwozi. Są one eksploatowane w 21 krajach na całym świecie.
Po ulicach Göteborga jeździ ponad 50 hybrydowych autobusów Volvo
„Wisienką na torcie”kontraktu dla Uddevalla będzie pięć autokarów-ambulansów zabudowanych na bazie modeli Volvo 9700. Będą one przewozić pacjentów pomiędzy Amal a Göteborgiem. -„Pojazdy pogotowia będą oferować wysoki poziom komfortu i zostaną wyposażone w tak rzadko spotykane funkcje, jak np. toaleta dla osób niepełnosprawnych’ –mówi Lars-Göran Salevik. Pojazdy te będą także serwisowane przez serwis Volvo w Amal. Ich dostawa ma nastąpić także w czerwcu br.