Tysięczny midibus Heuliez GX 137 pojechał na Kanary
W lutym zakład Heuliez w Rorthais we Francji wyprodukował tysięczny autobus typu MIDI - GX 137.
Jubilat znalazł się w grupie ośmiu pojazdów Guaguas Municipales SA, hiszpańskiego miejskiego przedsiębiorstwa transportowego, które świadczy usługi miejskiego transportu publicznego dla Las Palmas, stolicy Gran Canarii. To już drugie zamówienia tego klienta na model GX 137.
Midi sukces
Kanaryjskie midibusy mają 10,7 m długości i są eksploatowane na liniach o bardzo wąskich ulicach. Wszystkie wyposażono w troje drzwi, nadzór wideo, ekrany informacyjne, gniazda USB i klimatyzację.
Pojemność pasażerska GX 137 to 15 miejsc siedzących plus maksymalnie 2 wózki inwalidzkie.
Dodatkowo Heuliez produkuje ten model w krótszym rozmiarze – o długości 9,5 m przy zmniejszonej szerokości do 2,33 m, co czyni go jednym z najbardziej zwrotnych pojazdów w swojej kategorii, doskonale dopasowanym do operacji w ścisłych centrach miast.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W zakresie napędów mamy do wyboru:
- wersję z silnikiem diesla - Iveco Tector 7 Euro 6 z technologią HI-SCR (Selective Catalytic Reduction) bez EGR.
- wersję z silnikiem elektrycznym o mocy 160 kW, akumulatorami litowo-jonowymi NMC i z ładowaniem nocnym przez gniazdo typu COMBO 2.
Francuski produkt
Zaprojektowane i wyprodukowane w zakładzie w Rorthais, autobusy GX 137 są oznaczone jako „Origine France Garantie”, co jest gwarancją francuskiego know-how i podkreśla miejsce produkcji.
Dodajmy, że 20% produkcji GX 137 trafia na eskort. Dzisiaj można je spotkać na terenie 130 aglomeracji rozsianych po 8 krajach, w tym najwięcej w: Badalonie, Barcelonie, Santa Cruz de Ténérife i Gironie.