Tysiąc czerwonych Crossway-ów DB Regio Bus
W maju niemiecki autobusowy potentat – DB Regio Bus – odebrał tysięczny pojazd Iveco Crossway. Równolegle trwają prace na kolejną mega-umową ramową DB. Kto tym razem wygra i czy ponownie będzie to para MAN-Iveco? Zobaczymy.
Przypomnijmy, że w 2014 r. spółka DB Fleet Service GmbHzawarła umowę ramową z MAN i Iveco w zakresie dostaw nowych pojazdów w latach2015-2018, w tym pierwsza podstawowa transza na lata 2015-2016 plus opcja nalata 2017-2018.
Wartość kontraktu obejmującego ponad 800 autobusów dlakomunikacji miejskiej i regionalnej wyniosła około 200 mln euro. Wszystkie przekazanepojazdy były niskopodłogowe bądź niskowejściowe, przyjazne pasażeromniepełnosprawnym.
Jak widać niemiecki operator był zadowolony z zawartego kontraktu iskorzystał z opcji. Dzięki temu 18 maja niemieckie przedstawicielstwo Iveco wNiemczech mogło się pochwalić tysięcznym przekazanym egzemplarzem Crossway – dlafirmy Rhein-Mosel-Bus.
Jubileuszowy model Iveco Crossway 12LE wyposażony został w silnik Tector 7 omocy 235 kW, gdzie technologia Hi-SCR oczyszcza spaliny bez recyrkulacjispalin. To unikalny sposób na Euro 6 wśród autobusów. Przekazany pojazd -podobnie jak większość przekazanych egzemplarzy – oferuje 43 miejsca siedzące dlapasażerów plus platformę do przewozu wózków lub rowerów. Co ciekawe, firma Rhein-Mosel-Busjuż przygotowała się do przyszłego transportu skuterów elektrycznych. Ponadto czteryz 22 autobusów są również wyposażone w kamerę cofania i zaczep do przyczepy dotransportu przyczepy rowerowej.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wszystkie „kolejowe” Crossway-e wyprodukowane zostały w czeskiej fabryce Iveco, w VysokimMycie, którą rok w rok opuszcza ok. 4000 tysiące nowych autobusów.
„