Tylko Zeszyta chce dostarczyć wojsku autobus do poboru krwi
24 czerwca Wojskowe Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa (WCKiK) w Warszawie otworzyło ofertę na zakup drugiego w swojej historii autokaru do poboru krwi.
W odróżnieniu od ostatnio kupowanych przez Ministerstwo Zdrowia ambulansów, armijny krwiobus ma być trzyosiowy i przystosowany do poboru krwi od czterech osób jednocześnie. Taka zmiana nie spowodowała jednak większych zmian na rynku specjalistycznych zabudów autobusowych – cały czas liderem jest tutaj warszawska firma Zeszuta.
CO chciało WOJSKO?
O ogłoszonym 20 maja zamówieniu pisaliśmy już w InfoBusie. Przypomnijmy, że wymagany termin realizacji zamówienia to 12 mc-y, ale zamawiający dążył poprzez SWZ do skrócenia tego terminu. Przyjęte kryteria to:
- cena brutto (z podatkiem VAT) - waga 60%
- termin realizacji przedmiotu umowy z wagą 20%, gdzie oferent otrzyma 20 punktów za termin realizacji odbioru przedmiotu umowy do dnia 20.10.2022 r. / 10 punktów za termin realizacji odbioru przedmiotu umowy od dnia 21.10.2022 r. jednak nie później niż do dnia 31.10.2022 r.
- okres gwarancji na cały pojazd z wagą 20%, gdzie 20 punktów oferent otrzyma za okres gwarancji powyżej 60 miesięcy / 10 punkt – za okres gwarancji minimum 48 miesięcy jednak nie więcej niż 59 miesięcy
Jedna Oferta
Przy takich założeniach WCKiK otrzymał 24 czerwca jedną ofertę – od firmy Zeszuta z Warszawy na sumę 4.179.000,00 PLN brutto / 3.397.560PLN netto, deklarując jednocześnie termin realizacji odbioru pojazdu w dniu 09.12.2022 r oraz gwarancję cało[pojazdową na okres 48 m-cy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Z kolei zamawiający na realizację zadania przeznaczył kwotę 4 300 000,00 PLN brutto, czyli w zasadzie jest już po przetargu. Czekamy na wybór jedynej oferty, podpisanie umowy i dostawę drugiego wojskowego krwiopijcy – także na bazie Mercedesa z zabudową Zeszuty, ale już w wersji trzyosiowej.
Wojskowy ambulans
Jak dokładnie będzie wyglądał wojskowy Mobilny Punkt Poboru Krwi tego do końca nie wiemy. Kolorystyka zewnętrzna ustalona zostanie na etapie podpisania umowy. Prawdopodobnie będzie to kolor biały - jak w przypadku pierwszego ambulansu WCKiK na bazie Mercedes-Benz Travego z zabudową Zeszuta z 2015 roku.
Nowy pojazd powinien spełniać m.in. takie parametry:
- długość: 13 650 do 14 000 mm’
- szerokość: 2 530 do 2 700 mm;
- wysokość zewnętrzna nie więcej niż 3 800 mm - min. 3 700 mm;
- wysokość wewnętrzna mierzona w osi pojazdu po zabudowie na całej długości części roboczej mierząc od podłogi do sufitu nie mniej niż 1 950 mm
- średnica zawracania mierzona po śladzie kół max. 23 000 mm;
- drzwi przednie i tylne otwierane odskokowo na zewnątrz o szerokości portalu minimum 680 mm każde
- silnik wysokoprężny, 6-cio cylindrowy Euro 6, moc minimum: 345 kW, poj. silnika min. 12 600 cm3,
- moment obrotowy: 2 200 Nm w zakresie 1000 do 1200 obr./min.; łączna liczba foteli wyposażonych w pasy bezpieczeństwa w ambulansie przeznaczonych do przewozu osób – nie więcej niż 8 + 1 fotel kierowcy (miejsca siedzące podczas jazdy);
- nadwozie samonośne, stalowa kratownica przestrzenna z obwiedniowymi wzmocnieniami przeciw kabotażowymi, zamawiający dopuszcza podwozie typu modułowego o charakterze mieszanym (tj. rama i elementy kratownicy), dopuszcza się również pojazdy, które posiadają konstrukcję wykonaną z profili z zastosowaniem stali nierdzewnej z uwzględnieniem zabezpieczeń antykorozyjnych; sferyczna szyba przednia, warstwowa z powłoką anty-solar, klejona do nadwozia;
- układ hamulcowy wyposażony w systemy: ABS, ASR, BA, EBS, ESP plus aktywny tempomat odległości, asystent martwego pola i asystent wspomagania koncentracji.