Tylko Zeszuta z krwiobusem dla Krakowa. W tle kolejne ambulanse
8 lutego Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Krakowie otworzyło oferty – a w zasadzie to ofertę – w przetargu na zakup wysokopodłogowego autobusu na bazie autokaru.
To pokazuje, że w zakresie budowy mobilnych punktów poboru krwi – zwanych "krwiobusami" lub "krwiopijcami" - radomski producent zabudów nie ma sobie równych w Polsce. W ostatnim czasie nie mieliśmy za dużo zamówień na tego typu specjalistyczne pojazdy, ale wszystkie ostatnie kontrakty wygrywała właśnie firma Zeszuta – tak jak ostatni przetarg od Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Poznaniu , o którym pisaliśmy TUTAJ. Jest to to tyle istotne, że za moment Ministerstwo Zdrowia ogłosi kolejny kontrakt na większą liczbę kwriobusów.
Z Tarczą
Krakowski RCKiK chce kupić ambulans z pięcioma stanowiskami do poboru krwi i jej składników. Zakup tego sprzętu, który będzie m.in. wykorzystywany w walce z epidemią koronawirusa, został dofinansowany w wysokości 3 mln zł z Małopolskiej Tarczy Antykryzysowej.
Podstawowe parametry krwiobusu są następujące:
- Długość: 13 650 do 14 000 mm.
- Szerokość: 2 530 do 2 700 mm.
- Wysokość zewnętrzna nie więcej niż 3 800 mm – min. 3 700 mm.
- Wysokość wewnętrzna mierzona w osi pojazdu po zabudowie na całej długości części roboczej mierząc od podłogi do sufitu nie mniej niż 1 950 mm.
- Silnik: diesel, moc minimum: 345 kW; poj. silnika min. 12 600 cm3 + skrzynia biegów automatyczna lub półautomatyczna lub ze sterowaniem elektro-pneumatycznym.
- W zakresie dodatkowych wymagań mamy m.in.
- Agregat prądotwórczy 230/400V/50Hz o mocy ok. 30 kW zasilany paliwem ze zbiornika głównego do zasilania wszystkich urządzeń pokładowych i medycznych wyłącznie na postoju, przy wyłączonym silniku mobilnego punktu poboru krwi. Agregat zabudowany w bagażniku w zabudowie dźwiękochłonnej. Możliwość używania agregatu tylko podczas postoju pojazdu.
- Zespół prostowniczy do agregatu prądotwórczego 12/ 24 V.
- Zasilanie z zewnętrznego źródła prądu trójfazowego 400V lub dwóch obwodów jednofazowych o mocy 230 V.
- Podwójne gniazda 230V – 10 szt., rozmieszczone w pobliżu stanowisk roboczych + 2 szt. w luku bagażowym i 2 szt. w luku wyłożonym materiałem łatwo zmywalnym. Gniazda elektryczne na wysokości ok. 50 – 80 cm od poziomu podłogi.
- Gniazda 24V – nie miej niż 10 szt., z tego 2 sztuki w lukach bagażowych. Gniazda 12V – 2 szt. w lukach bagażowych;
- Elektrycznie sterowane markizy na całej długości mobilnego punktu poboru krwi, po obu stronach o wysięgu niemniejszym niż 1,5 m, z awaryjnym ręcznym trybem pracy i z blokadą otwarcia markiz w czasie pracy głównego silnika pojazdu.
- Dodatkowa sprężarka do wielokrotnego otwierania i zamykania drzwi w czasie postoju.
Jedna oferta
W Krakowie tylko jedna firma złożyła ofertę na dostawę trzyosiowego krwiobusu. Zgodnie z oczekiwaniami swoją propozycje przedstawiła firma Zeszuta z Warszawy, która za specjalistyczny pojazd na bazie Mercedes-Benz Tourismo L chce 2.991.999 PLN brutto / 2.432.519 PLN netto. W tym zawarta jest 36 m-czna gwarancja.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Z kolei budżet zamawiającego wynosi równo 3 mln zł, czyli warszawska spółka idealnie się w niego wstrzeliła. W tej sytuacji czekamy już tylko na formalny wybór najkorzystniejszej oferty i szybką umowę. Przy terminie składania ofert wyznaczonym na 15 stycznia – termin dostawy wyznaczono na 19 marca. Teraz spodziewamy się, że zostanie on przesunięty o kilka tygodni, ale to i tak bardzo mało czasu.
Planowane zakupu
Przy okazji warto doda, że po indywidualnych zakupach regionalnych RCKiK, w tym roku ponownie do gry wejdzie Ministerstwo Zdrowia, które w lutym ogłosiło chęć zakupu pięciu mobilnych punktów poboru krwi na bazie autokarów.
Planowany termin ogłoszenia przetargu to II kwartał br., a wstępny budżet to 12.000.000 PLN. Spodziewamy się, że taka kwota zachęci również innych producentów do złożenia kwiobusowej oferty.