Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Tylko Zeszuta chce dostarczyć cztery krwiobusy. Dla Krakowa, Rzeszowa, Łodzi i Szczecina

infobus
05.01.2023 08:06

3 stycznia Zakład Zamówień Publicznych przy Ministrze Zdrowia otworzył ofertę w powtórzonym przetargu na dostawę na czterech ambulansów do poboru krwi na bazie wyskopokładowych autobusów turystycznych.

To najnowsze, rządowe zamówienie wpisuje się w rosnąca dynamikę na rynku ambulansów na bazie wyskopokładowych autokarów. Przypomnijmy – w 2022 roku resort zamówił już w firmie Zeszuta dwa krwiobusy i rozstrzygnął postępowanie na zakup trzech „mobilnych krwiopijców”. Następnie jeden taki autokar zakontraktowało wojsko, jeden RCKiK Warszawa, a przetarg RCKiK Katowice jeszcze trwa. Razem daje to sumę siedmiu zamówionych laboratoriów „na kółkach” w 2022 r. plus pięć pojazdów w toku.

KRAKÓW, RZESZÓW, ŁÓDŹ I SZCZECIN

Najnowsze krwiobusy trafią one do Krakowa, Rzeszowa, Łodzi i Szczecina. Pierwszy kontrakt na ich zakup został anulowany z powodu zbyt drogich ofert. Teraz znowu budżet Ministerstwa został przekroczony, ale nie tak mocno jak za pierwszym razem. Po kolei jednak. 16 grudnia Zakład Zamówień Publicznych przy Ministrze Zdrowia ogłosił przetarg na zakup mobilnych punktów pobierania krwi na bazie autobusów. Pojazdy miały trafić do regionalnych centrów w całej Polsce, w tym do: RCKiK w Krakowie (1 pojazd), RCKiK w Rzeszowie (1 pojazd), RCKiK w Łodzi (1 pojazd) RCKiK w Szczecinie (1 pojazd).

Co ciekawe, po raz pierwszy mieliśmy osobne wymagania dla różnych centrów. I tak dla RCKiK w Krakowie, Rzeszowie i Szczecinie MZ poszukiwał pojazdów o parametrach: długość: od 11 900 do 13 500 mm szerokość: od 2 550 do 2 700 mm wysokość nie więcej niż: 3 940 mm  średnica zawracania mierzona po śladzie kół max.: 24 000 mm silnik: - wysokoprężny, 6-cio cylindrowy; moc minimum: 310 kW, pojemność bagażnika głównego:  min. 9,5 m3 kontrolowana strefa zgniotu przedniej części nadwozia zabezpieczająca kierowcę i pilota przed skutkami zderzenia czołowego sferyczna szyba przednia, warstwowa klejona do nadwozia lub przednia szyba jest sferyczna, warstwowa oraz fabrycznie przyciemniona w stopniu w jakim pozwalają przepisy homologacyjne plus elektrycznie sterowana roleta przedniej szyby.

Z kolei dla ambulansu dla RCKiK w Łodzi wymagania techniczne są następujące: długość: od 10 000 do 13 500 mm szerokość: od 2 400 do 2 700 mm wysokość nie więcej niż: 3 940 mm średnica zawracania mierzona po śladzie kół max.: 24 000 mm silnik: - wysokoprężny, 6-cio cylindrowy; moc minimum: 310 kW, pojemność bagażnika głównego:  min. 5,5 m3 Natomiast we wszystkich zadaniach chodzi o zakup autobusów dwuosiowych.

Jedna firma

We wszystkich zadaniach ofertę złożyła jedna i ta sama spółka – Zeszuta z Warszawy, czyli polski lider specjalistycznych zabudów na bazie autokarów marki Mercedes-Benz. We wszystkich zadaniach firma zaproponowała tą samą kwotę – 2.713999,99 PLN brutto.

Z kolei budżet Zakładu Zamówień Publicznych wynosił na jeden ambulans 2.500.000,00 PLN brutto.

To oznacza przekroczenie budżetu, ale nie tak duże, dlatego spodziewamy się dołożenie i wyboru oferty Zeszuty.

Teoretycznie w ramach tej procedury, komisja przetargowa powinna kierować się dwoma kryteriami: bezpłatne przeglądy techniczne wraz z zabudową / waga: 40% oraz cena - waga: 60%.