Tylko Solaris z ofertą dla Zakopanego na trzy autobusy
5 kwietnia Zakopane otworzyło oferty w przetargu na zakup trzech autobusów niskopodłogowych zasilanych olejem napędowym z silnikiem spełniającym normy Euro 6.
Tym razem stolica Tatr poszła w klasę MAXI, a zamówienie realizowane jest z własnego portfela.
Jedna oferta
Dzisiaj Gmina i Miasto Zakopane poinformowało, ile zamierza przeznaczyć pieniędzy na sfinansowanie zamówienia. To kwota 3.658.536, 50 PLN netto / 4.500.000,00 PLN brutto, co daje jednostkową kwotę za zakopiański autobus klasy MAXI na poziomie 1.219.512 PLN netto.
Z kolei jedyna złożona oferta – od firmy Solaris Bus & Coach – opiewa na kwotę 3.855.000 PLN netto / 4.741.650 PLN brutto, co oznacza jednostkową kwotę za Urbino 12 z silnikiem diesla na poziomie 1.285.000 PLN netto. To oznacza przekroczenie budżetu o 241.650 PLN brutto.
Nie jest to duża różnica, dlatego przy dzisiejszej sytuacji na rynku spodziewamy się dołożenia brakujących funduszy, wyboru oferty Solarisa i szybkiego podpisania umowy. Przypomnijmy, że zamawiającemu też się spieszy – w kryteriach wyboru najkorzystniejszej oferty mamy (obok okresu gwarancji - 20 i cenie – 60) właśnie termin realizacji dostawy i to z wagą 20%.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
ELEKTRYCZNA rewolucja
Przypomnijmy, że 25 marca burmistrz Miasta Zakopane Leszek Dorula podpisał umowę na zakup pierwszych w tym mieście autobusów elektrycznych – trzech Urbino 12 electric od firmy Solaris. Nowoczesne autobusy, w pełni napędzane energią elektryczną, trafią do stolicy Tatr w ciągu roku. Kontrakt obejmuje także dostawę dwóch ładowarek zajezdniowych, dwóch stacji pantografowych oraz ładowarki mobilnej. Wartość kontraktu wynosi blisko 12 mln złotych.
Autobusy elektryczne będą obsługiwać nową linie użyteczności publicznej Spyrkówka – Rejon Dworca – Kuźnice – Spyrkówka oraz zastąpią istniejący tabor na linii nr 11: Zakopane Cyrhla – Zakopane Krzeptówki przez Rejon Dworca.
Historia współpracy Solarisa ze stolicą Tatr sięga 2013 roku, kiedy to w Zakopanem testowany był elektryczny Urbino. Pojazd kursował m.in. na trasie do Morskiego Oka i do Kuźnic. W 2016 roku, w ramach umowy z firmą TESKO, Solaris dostarczył do Zakopanego cztery Urbino 8,9 LE. Te najkrótsze spośród niskoemisyjnych Solarisów przeznaczone zostały do obsługi pierwszych w historii miasta regularnych linii miejskich.